چندی پیش، انتشارات مدرسه کسبوکار هاروارد کتابی را با عنوان توصیههای مدیریتی منتشر کرد که حاوی نکات آموزنده و ارزشمندی در زمینه مدیریت و پیشبرد اهداف کلیدی سازمانها و شرکتها است. در این میان، هفت توصیه کلیدی در این مجموعه از کاربرد و جامعیت بیشتری برخوردار بودند و هر مدیری باید آنها را در راس برنامهریزیهای کاری خود و کارکنانش قرار دهد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهد شد. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.
اجلاس چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی
خداوندا به ما دانایی عطا فرما تا توانمند شویم و از راه تو منحرف نشویم
واقعا واژه گمشده ما دانایی است و مشکلات ما هم تماماً از همین جا سرچشمه می گیرد .
کارآفرینی به صورت های مختلفی تعریف شده است ، اما در یک تعریف کلی کارآفرینی عبارت است از فرآیند نوآوری و بهره گیری از فرصت ها، با تلاش و پشتکار بسیار همراه با پذیرش مخاطرات مالی، روحی و اجتماعی که با انگیزه کسب موفقیت، رضایت شخصی، استقلال یا کسب سود مالی صورت میپذیرد.
چه عواملی کمتر شدن شتاب توسعه در ایران در مقایسه با کشورهایی نظیر کرهجنوبی را به همراه داشته است؟ پاسخ به این سوال را در الگوی برنامهریزی این کشور که دارای نمره قبولی در کارنامه توسعهاش است، میتوان جستوجو کرد. کره جنوبی در حالی روند توسعه را همزمان با ایران شروع کرد که در حال حاضر با رشد اقتصادی بالا، جزو ۲۰کشور قدرتمند اقتصادی جهان است. مرور تجربه این کشور نشان میدهد که مهمترین اصل در برنامههای توسعه کرهجنوبی، انتخاب صنایع اولویتدار و تخصیص منابع کمیاب به این صنایع بوده است. در واقع کرهجنوبی با عبور از مراحل اولیه توسعه و ایجاد صنایع دارای قابلیت صادراتی بالا، شکل و ماهیت برنامهریزی توسعهای را تغییر داده است. مقایسه این الگو با شیوه برنامهریزی در ایران نشان میدهد که نگاه رایج به برنامه در کشور، بیش از آنکه نگاهی توسعهخواه باشد، نگاهی مکانیکی است و بدون توجه به محدودیتهای موجود و اولویتهای کشور، اهداف بیشماری را دنبال میکند. این نوع نگاه که بیشتر از نوع برنامهسازی به جای برنامهریزی است، باعث فرصتسوزی و دور شدن از مسیر توسعه میشود. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.
اگر شرکتی بخواهد در دنیای پر از رقابت و دگرگون امروز خود را از سایر رقبا جدا سازد و دل مشتریان بالقوه و بالفعل خود را به دست آورد و آنها را وادار سازد تا از میان تعداد زیادی از محصولات و خدمات، از محصولات و خدمات عرضهشده آن شرکت استفاده کنند، باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. طراحی و برنامهریزیهای لازم برای نیل به این مقصود از سوی مدیریت شرکتها صورت پذیرفته و سپس از طریق کارکنان شرکت به مرحله اجرا و عمل درمیآید. حال سوال اینجاست که این حرف جدید و متمایز چه باید باشد و چگونه باید زده شود.در پاسخ به این سوال باید گفت آن چیزی که مشتریان را نسبت به یک شرکت علاقهمند میسازد و به تبع آن باعث حفظ وفاداری آنها نسبت به شرکت میشود، چیزی نیست مگر تجربه مشترک و دلانگیزی که مشتریان در ارتباط با استفاده از محصولات و خدمات ارائه شده از سوی آن شرکت در ذهنشان دارند. برای ایجاد و حفظ چنین تجربه مطلوبی لازم است یکسری اقدامات و ابتکارات از سوی مدیران به شرکتها معرفی شود که در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهد شد. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید
حرکت آرام چین به سوی رهبری اقتصاد جهانی
استیو بنن، مشاور ارشد سابق و جنجالی کاخ سفید روز جمعه از سمتش برکنار شد. او اما در آخرین اظهارنظرات خود از واقعیت اقتصاد آمریکا پرده برداشت: دوران رهبری آمریکا در اقتصاد جهانی به پایان رسیده است و چینیها در حال تبدیل شدن به قدرت بلامنازع اقتصادی جهان هستند. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.