شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

منظور از بازار ثانویه و تفاوت های ارزی آن چیست؟

بازار ثانویه

همه چیز درمورد بازار ثانویه ارز

از فروردین ماه سال ۹۷ و همزمان با نوسانات شدید نرخ ارز در کشور، دولت به تک نرخی کردن دلار اقدام نمود و از تاریخ ۲۱ فروردین ماه، نرخ ۴۲۰۰ تومان را برای هر دلار تعیین کرد. از اقدامات دیگر دولت برای جلوگیری از ورود نوسانات بازار ارز به بازار کالا و خدمات راه اندازی سامانه ای به نام نیما یا همان نظام یکپارچه معاملات ارزی بود به این صورت که در این سامانه قرار بود صادرکنندگان دلارهای حاصل از صادرات خود را به قیمت ۴۲۰۰ تومان به این سامانه واریز کنند تا واردکنندگان بتوانند دلار مورد نیازشان را برای واردات کالا به قیمت ۴۲۰۰ تومان از همین سامانه تامین کنند. 

ادامه مطلب ...

واردات دوربین مداربسته از چین و دبی

 اهمیت واردات دوربین مداربسته در ایران

سیستم های امنیتی و به طور خاص دوربین های مدار بسته ، از ابزارهایی به شمار می روند که در زندگی مدرن امروزه برای تامین امنیت بشر در همه ی ابعاد گوناگون زندگی لازم و ضروری هستند. درواقع حفظ امنیت در قبال همه ی مسائلی که مال و یا جان افراد را تهدید می کند بسیار مهم است و اهمیت این موضوع چه در مکان های مسکونی و چه در مکان های تجاری غیر قابل انکار است. اگرچه استفاده از سیستم های نظارتی قدیمی مانند استخدام نگهبان هم تاحدی موجب امنیت در فضاهای مسکونی و تجاری می شود ولی این روش به حد کافی گسترده نیست تا بتواند از تمامی محدوده ها، به نحو احسن حفاظت کند. بنابراین اهمیت نصب دوربین مدار بسته در اینجا مشخص می شود. با توجه به اینکه بخش عمده ای از دوربین های مدار بسته ی موجود در بازارهای داخلی ایران وارداتی است و فقط بخش بسیار کوچکی از این تجهیزات به طور کامل در داخل تولید و اسمبل می گردد بنابراین واردات این کالا به ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اهمیت-واردات-دوربین-مداربسته-در-ایران

 

ادامه مطلب ...

واردات لوازم جانبی موبایل از چین و دبی

بازار لوازم جانبی موبایل در ایران

بازار تجهیزات و لوازم جانبی موبایل در ایران بسیار گسترده و پرسود و در عین حال جذاب به نظر می رسد چرا که مردم  عموما هزینه ی زیادی را صرف خریدن لوازم جانبی بالخصوص انواع محافظ صفحه نمایش، کاور و قاب می کنند و به خاطر همین استقبال بالای خریداران لوازم جانبی و گسترش کسب و کار در این حوزه، بازار لوازم جانبی موبایل در ایران تا به امروز میزبان صدها برند لوازم جانبی موبایل بوده است. اما جالب است بدانید همین لوازم جانبی موبایل که شامل کاور، هندزفری، باتری وپاوربانک و موارد مشابه آن می شود و شاید هم اصلا به چشم ما نیاید، گردش مالی سالانه برابر با ۲۵۰ میلیارد تومان در کشور دارد. این رقم بدست آمده نه به خاطر ارزشمند بودن این کالاها بلکه به دلیل پر مصرف بودن آنهاست. طبق آمارهای بدست آمده بیشترین خرید در بازار لوازم جانبی موبایل مربوط به باتری و بعد از آن شارژر تلفن همراه بوده است. اما بد نیست که با انواع لوازم جانبی دیگر در این حوزه آشنا شوید:

بازار-لوازم-جانبی-موبایل-در-ایران
 
ادامه مطلب ...

هنگ کنگ قلب اقتصاد آسیا

هنگ کنگ

وضعیت مالی و اقتصادی شهر هنگ کنگ چین

هنگ کنگ جزیره ای در جنوب چین و منطقه ای خودمختار است و از هر لحاظ و به ویژه در زمینه فعالیت های اقتصادی شهری پویا و فعال است . این شهر از مهم ترین بازار های مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می رود و ترکیبی منحصر به فرد از شرق و غرب است که همزمان شامل سنت های چینی و مدرنیته با تکنولوژی بالا می شود و به همین  دلیل است که طی سال های متوالی کارآفرینان اروپایی زیادی را به سمت خود جذب کرده است. دسترسی تجاری و جغرافیایی این شهر به بازارهای منطقه، همراه با ارتباطات بین المللی و همچنین مزایای اقتصادی آن ، توانسته است این شهر را به نقطه اوج آسیا برای رویدادهای استراتژیک تبدیل کند. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید تا نگاهی به اقتصاد شهر هنگ کنگِ چین بیاندازیم. 

ادامه مطلب ...

چین اولین شریک صادراتی ایران

تجارت ایران و چین

تجارت ایران و چین از زمان طرح  توافق نامه جامع اقدامات معامله هسته ای ایران با قدرت های جهانی که در سال ۲۰۱۵ امضا شده بود در حال توسعه است. طبق گفته علی اصغر خاجی سفیر ایران در چین، کشور چین در حال حاضر نه تنها بزرگترین شریک تجاری ایران است، بلکه یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در کشور ما نیز می باشد. و براساس اطلاعات منتشر شده صادرات ایران به چین در سال  میلادی گذشته درحدود بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته بود. 

ادامه مطلب ...