شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

تاثیر کرونا بر صادرات چین

تاثیر کرونا بر صادرات چین

شیوع ویروس کرونا تا این لحظه خسارات زیادی را برای جنبه های مختلف اقتصاد کشور چین از جمله حوزه صادرات و واردات این کشور به دنبال داشته است. در این مقاله تاثیر کرونا بر صادرات چین را بررسی می کنیم.

  • تاثیر کرونا بر صادرات چین

با توجه به مختل شدن فعالیت شرکت های تجاری چینی در پی شیوع ویروس کرونا، میزان صادرات کشور چین در ماه های نخستین سال ۲۰۲۰ تا به امروز با کاهش قابل توجهی روبه رو بوده است. آخرین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین، سقوط ۱۷٫۲ درصدی صادرات این کشور نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. این آمار بعد از ورود چین به جنگ تجاری با آمریکا در فوریه سال ۲۰۱۹، به عنوان بزرگترین کاهش صادرات کشور چین ثبت شده است. شایان ذکر است گمرک چین به کاهش چهار درصدی واردات این کشور در این مدت نیز اشاره کرده است. البته پیش از این برخی از اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی خبرگزاری بلومبرگ، پیش بینی کرده بودند که به دنبال گسترش ویروس کرونا، احتمالا صادرات کشور چین ۱۶٫۲درصد و وارداتش نیز ۱۶٫۱ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

  • کرونا؛ صنعت چین را به تعطیلی کشاند

اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین مشاهده گردید. این موضوع موجب شد تا مقامات دولتی، این منطقه صنعتی را که نزدیک به ۵۶ میلیون نفر جمعیت دارد، به طور کامل قرنطینه نمایند. اقداماتی که برای مهار اپیدمی کرونا در چین صورت گرفته از جمله محدودیت‌های سفر و قرنطینه و همینطور کاهش فعالیت های اقتصادی، تجاری و حمل و نقل، به نیروی کار و زنجیره تامین این کشور آسیب جدی وارد کرده است.

برای بررسی تاثیر کرونا بر صادرات چین می توان به تعطیل کردن شرکت های تجاری بسیار بزرگی نظیر مک دونالد، در پی شیوع این بیماری اشاره کرد. همچنین شرکت Toyota و بسیاری از شرکت های دیگر در حال حاضر تولید خود را متوقف کرده اند. علاوه بر این بندرهای صادراتی گوانگدونگ، شهر فناوری شنژن، بزرگترین بندر چین شانگهای و همینطور محل کارخانه جدید تسلا و جیانگ سو از جمله مهم ترین مناطق تجاری چین بودند که برای کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری به مدت چند هفته تعطیل شدند. این استان ها تقریبا چیزی در حدود ۶۹ درصد از تولید ناخالص داخلی چین را در سال ۲۰۱۹ تشکیل می دادند.

تاثیر کرونا بر صادرات چین

  • میزان تاثیر کرونا بر صادرات چین در مقایسه با ویروس سارس

می توان گفت با توجه به نقش مهم چین در اقتصاد جهان، ویروس کرونا اختلال گسترده ای در زنجیره های عرضه جهانی ایجاد کرده است. به طوری که اغلب اقتصاددان ها پیش بینی می کنند ضربه این ویروس جدید به اقتصاد چین و جهان از ضربه ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ بسیار بزرگتر خواهد بود. چرا که در حال حاضر جمعیت زیادی از جهان مصرف کننده کالاهای چینی هستند. در نتیجه نقش اقتصادی چین در اقتصاد جهان بسیار پر رنگ تر از نقش آن در سال ۲۰۰۳ است. گفتنی است چین اکنون ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد  که ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۰۳ رشد داشته است.

  • تاثیر کرونا بر توافق تجاری چین و آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مازاد تراز تجاری چین با کشور آمریکا که از موارد اصلی و مهم اختلاف تجاری میان این دو کشور بوده است، در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی به میزان  ۴۰ درصد کاهش داشته و در مقایسه با ۴۲ میلیارد دلار در سال گذشته، به ۲۵.۴ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، اختلالات صورت گرفته در ماه های اخیر، قدرت چین را برای عمل به تعهداتی که تحت توافق تجاری با آمریکا امضا کرده، مورد تردید قرار داده است. زیرا طبق این توافق پکن متعهد شده بود تا در دو سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار کالا و خدمات آمریکایی خریداری کند.

  • کاهش صادرات کشور چین

بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها، برای اولین بار است که مقامات چینی آمار تجارت مربوط به ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۲۰ را به صورت یک جا منتشر می کنند. درست است که همیشه برای ملایم تر نشان دادن اختلالات حاصل شده از تعطیلی های طولانی مربوط به سال نو، سایر شاخص های اقتصادی نیز با یکدیگر منتشر می شوند و کاهش اندک معمولا در این دوران طبیعی است. ولی باید گفت کاهش بزرگ میزان صادرات کشور چین بعد از اپیدمی ویروس کرونا وضعیت امسال را غیر معمول کرده است.

همچنین طبق گزارش دیگری که از جولیان ایوانزریچارد، کارشناس مرکز مطالعات اقتصاد سرمایه، روز جمعه منتشر گردیده است، تجمیع داده های ژانویه و فوریه به این معناست که نرخ رشد منتشر شده به طور کامل بزرگی ضعف اقتصادی و تجاری این دو ماه اخیر چین را نشان نمی دهد. بنابراین کاهش اخیر در تجارت و صادرات چین احتمالا بیشتر از آن چیزی است که مقامات این کشور اعلام کرده اند. وی در این رابطه گفته است: « این اقدام چین به این دلیل است که اختلالات در فعالیت های تجاری این کشور در ماه فوریه ۲۰۲۰ متمرکز شده است.»

کاهش صادرات کشور چین

  • روند بسیار کند فعالیت های اقتصادی

به گفته یکی از کارشناسان اقتصادی شرکت مودیز آنالیتیکس، از موارد دیگر تاثیر کرونا بر صادرات چین، کند شدن روند فعالیت های اقتصادی این کشور است که همچنان در ماه مارس نیز ادامه خواهد داشت. آماری که از مصرف زغال سنگ، انرژی و همچنین استفاده از مترو به دست می آید، نشان می دهد که کارگران همچنان به آرامی به سرکار خود باز می گردند. علاوه بر این شیوع این بیماری در کشورهای دیگر مانند کره جنوبی و اروپا مانع از رشد صادرات چین خواهد شد. چرا که در این شرایط تقاضای کالاهای چینی در کشورهای دیگر کمتر و ضعیف تر می شود.

همچنین گفتنی است فعالیت حوزه تولیدی چین نیز در فوریه به پایین‌ترین سطح خود رسیده و فعالیت بخش غیرتولیدی هم با کاهش روبه رو بوده است.

  • امیدواری دولت چین برای بازگشت به روال عادی

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، علاوه بر کند شدن فعالیت اقتصادی چین، تاثیرات منفی بزرگی بر رشد اقتصاد جهانی نیز مشاهده می شود. بر همین اساس موسسه اقتصادی آکسفورد در طی گزارشی آورده است: «آغاز شوک اقتصادی و تجاری در چین، به پدیده ای خطرناک تر تبدیل شده است.» این درحالی است که برخی از مقامات چینی بر کوتاه مدت بودن تاثیر کرونا بر صادرات چین تاکید کرده اند. آنها همچنین برای جلوگیری از گسترش این پیامدها یک سری اقدامات حمایتی اتخاذ کرده اند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور کشور چین نیز اخیراً در نشستی با حضور مقام های ارشد این کشور در پکن به بازگشت کشورش به مدار عادی تجارت و از سرگیری تولید تاکید کرد. وی همچنین برای تقویت دوباره اقتصاد و تولید در چین، مردم را به استفاده بیشتر از خدمات و کالاهای داخلی تشویق کرد.

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی چیست؟ چگونه می توان از طریق بازاریابی تلفنی جذب مشتری کرد؟ از باید و نبایدهای تماس در بازاریابی تلفنی موفق چه می دانید؟ ویژگی های یک بازاریاب تلفنی خوب چیست؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.

تلفن، بهترین روش برای بازاریابی موفق

در دنیای امروز، کسب و کارها از هر راهی برای تبلیغات و معرفی خود و خدماتشان استفاده می کنند تا بیشتر شناخته شوند. در گذشته تبلیغات تنها از طریق مشتریان ثابتی بود که از کیفیت  یک کالا یا خدمات رضایت داشتند و آن را به یکدیگر معرفی می کردند. اما حالا، با پیشرفت تکنولوژی و گسترش راه های ارتباطی، دیگر کسی به تبلیغات دهان به دهان بسنده نمی کند.

هر شرکت برای شناساندن خود به مردم و معرفی خدمات خود سعی می کند از راه های مختلفی مانند تماس تلفنی ،پخش تراکت، ارائه خدمات با تخفیفات ویژه، دادن هدیه و … بازاریابی کند. با وجود اینکه این راه ها در مواردی خاص تاثیر زیادی روی مشتری می گذارد، اما مهم ترین فاکتور در تبلیغات ،برقراری ارتباط مستقیم با مشتری است. تلفن، به راحتی این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم به ساده ترین و کم هزینه ترین روش ممکن بازاریابی کنیم.

بازاریابی تلفنی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مشتری را قانع کنید تا از خدماتتان استفاده کند. اما این کار اصولی دارد. وقتی با مشتری تماس می گیرید و از او می خواهید تا به حرف هایتان گوش دهد، عموما او عذر خواهی کرده و تلفن را قطع می کند. برای موفقیت در بازاریابی تلفنی باید در نظر داشته باشید که طرف مقابل شما بزرگترین سرمایه خود، یعنی وقتش را در اختیار شما قرار داده است. بنابراین، باید روی کلمات و جملاتی که از دهانتان خارج می شود، حساسیت زیادی داشته باشید. اگر بخواهید با زیاده گویی یا اغراق وقت مشتری را بگیرید، مطمئن باشید او هیچ اعتنایی به تماس شما نمی کند.

یکی از راه های موفقیت در بازاریابی تلفنی ،آماده سازی متنی تاثیر گذار و موجز است تا به وسیله آن بتوانید مشتری را برای صحبت کردن با خود اقناع کنید.

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی برای فروش بیشتر

متنی بنویسید که با منافع مشتری در ارتباط باشد. خود را در جای او تصور کنید و از خود بپرسید: من از این شرکت چه می خواهم؟

حتما شما هم با بازاریاب های فروش تلفنی که با منازل تماس می گیرند و دقایقی طولانی صحبت می کنند مواجه شده اید. آن ها بازاریابی را آموزش ندیده اند. یک بازاریاب خوب باید بتواند مشتری را تشنه خرید از خود و شرکت مرتبط با خود کند و در ظاهر او را رها کند. پیگیر باشد اما طوری که مشتری متوجه اصرار او نشود. مثلا کسانی که برای فروش مودم های اینترنت تماس می گیرند و صدایی را که از قبل ضبط شده را پخش می کنند، در واقع هیچ چیز درباره تبلیغات و  بازاریابی تلفنی نمی دانند. کدام یک از ما به پیام ضبط شده آن ها گوش می دهیم؟ بدون شک هیچ کدام!

اما تصور کنید تلفن را بردارید و فردی با صدای رسا و دلنشین حال شما را بپرسد و از شما بخواهد آرزوی داشتن یک کتاب که همیشه دوستش داشتید را بکنید. شک نکنید که با این جمله،  فرد در هر موقعیتی که باشد، به صحبت های بازاریاب تلفنی گوش می دهد. در ادامه شما یک کتاب را انتخاب می کنید و او به شما پیشنهاد می دهد که کتاب خود را با ۵۰ درصد تخفیف برایتان ارسال کند. حال، در این مرحله یا توانایی خرید کتاب را دارید و آن را تهیه می کنید، یا از بازاریابی تلفنی عذرخواهی کرده و کتاب را نمی خرید.

اما مساله اینجاست که بازاریاب تلفنی باید بتواند شما را پشت خط نگاه دارد و با شما ارتباط برقرار کند. اگر از ایده بازاریابی این شرکت یا کتابخانه خوشتان بیاید، در دفعات بعدی که نیاز به خرید کتاب دارید، از طریق همان شماره تماس، کتاب خود را سفارش می دهید.

بازاریابی تلفنی

ویژگی های بازاریاب تلفنی

دریافتیم که مهم ترین اصل برای یک بازاریابی تلفنی موفق ، انتخاب یک کارشناس فروش یا کارشناس بازاریابی کاربلد و آموزش دیده است. در اینجا برخی از ویژگی های یک بازاریاب تلفنی موفق را ذکر می کنیم.

  • فردی که برای بازاریابی تلفنی انتخاب می شود، باید نحوه برقراری ارتباط موثر را بداند تا با رابطه ای صمیمانه مشتری را به ادامه تماس تشویق کند. هرچه بازاریاب، توانایی تبادل نظر بیشتری داشته باشد و هر چه سخنانش برای مشتری تازه وارد مفیدتر باشد، احتمال موفقیت او بیشتر است.
  • شکی نیست که بازاریاب تلفنی باید جسور باشد تا با یک جواب سر بالا ناامید نشود و به تلاش خود ادامه دهد. اما این بدان معنا نیست که مشتری را کلافه کند و او را مجبور به اطاعت از خود کند. بازاریاب فقط وظیفه معرفی کالا یا خدمات شرکت را دارد. آن هم به غیر مستقیم ترین روش ممکن!
  • برای داشتن بازاریابی تلفنی موفق و فروش بیشتر، بازاریاب باید توانایی مذاکره تلفنی را داشته باشد. همچنین او باید تا حدی از سمت شرکت اختیار داشته باشد تا بتواند برخی مشتریان را حتی با ۵ درصد تخفیف بیشتر اقناع و برای خرید ترغیب کند.
  • بازاریاب موفق باید فن بیان عالی و هوش هیجانی بالایی داشته باشد تا بتواند در حین صحبت کردن مشتری، جمله های بعدی خود را تنظیم کرده و به لکنت زبان نیافتد. هیچکس دوست ندارد با فردی صحبت کند که حین تماس، من و من می کند و برای بیان جمله بعدی خود برنامه ای ندارد.

بازاریابی تلفنی

لزوم  وجود روحیه مسئولیت پذیری و دلسوزی در بازاریاب

  • بازاریاب موفق باید علاوه بر برخورداری از هوش و میزان IQ بالا ، EQ بالایی نیز داشته باشد.
  • او باید از حس همدردی و دلسوزی و اخلاق نیکو برخوردار باشد تا بتواند نیاز مشتریان را برطرف کرده و بهترین پیشنهاد ها را با توجه به نیازشان، به آن ها بدهد. همچنین، دغدغه های مشتری را درک کند و فقط به فکر فروش و پورسانت حاصل از فروش نباشد. زیرا اگر حسن نیت شما به مشتری ثابت نشود، به هیچ وجه حاضر به خرید از شما نمی شود.
  • در نتیجه همه این نکات، برای داشتن یک بازاریابی تلفنی موفق ، باید بتوانیم اهداف خود را در مکالمه با مشتری از قبل تعیین کنیم و از طریق شناخت جامعه هدف خود، هر روز به این اهداف نزدیک تر شویم. زیرا هیچ کاری بدون داشتن هدف موفقیت آمیز نخواهد بود. خصوصا مقوله تبلیغات که اگر بازاریاب فقط به قصد کسب درآمد به آن نگاه کند، تنها نام خود و شرکت را زیر سوال برده است. بنابراین، تبلیغات منفی انجام می شوند و نتیجه عکس می دهد.