شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

راهکارهای گمرک برای جلوگیری از تخلفات تجاری

تخلفات تجاری

در حوزه تجارت، تخلفات اقتصادی همواره جز جدایی ناپذیر این بخش بوده که سبب غیرواقعی نشان دادن آمار تجارت در کشور گشته است. در این راستا طی سال‌های اخیر گمرک با اقداماتی گسترده و در تمامی ابعاد توانسته به میزان چشمگیری از میزان این تخلفات بکاهد. هر چند هنوز به طور کامل از بین نرفته اما گمرک با فراهم سازی بستری مناسب بر پایه فناوری‌های مدرن اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) موفق به کسب بهترین رتبه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد که خود دلیلی محکم بر نتیجه بخش بودن اقدامات گمرک در کاهش تخلفات اقتصادی است. در ادامه به مهم‌ترین راهکارهای گمرک برای جلوگیری از تخلفات تجاری اشاره شده است. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...

عملیاتی شدن ترخیص و واردات چه شروطی دارد؟

ترخیص و واردات

طبق ابلاغیه گمرک ایران، پیش شرط ثبت سفارش بدون انتقال ارز تا سقف معادل سقف معادل ۳۰۰ میلیون دلار برای تمامی بازرگانان قرار داده شده است. این تصمیم به معنی ایجاد تسهیلاتی جدید در زمینه ثبت سفارش بدون انتقال ارز است.

در ادامه همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید 

ادامه مطلب ...

اهمیت گواهی مبدأ در صادرات

گواهی مبدأ

در تجارت بین‌المللی و واردات و صادرات کالا از کشورهای دیگر، گواهی مبدأ، سندی است که در برخی موارد اهمیت زیادی پیدا می‌نماید. اصولاً گواهی مبدأ، برای خریدار و مقامات برخی از کشورهای واردکننده کالا، فرم A گواهی مبدأ از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هست. اما اساساً گواهی مبدأ چیست و چه مرجعی آن را صادر می‌نماید، در ادامه همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا با این موارد بیشتر آشنا شوید. 

ادامه مطلب ...

روش تعیین منشأ ارز و اظهار شناسه ره‌گیری

تعیین منشأ ارز

طبق مقررات تجارت، یکی از مراحل ترخیص کالا، تعیین منشأ ارز است که پس از مرحله آزمایش انجام می‌شود. تمامی کالا‌هایی چه به صورت برات بدون تعهد ثبت سفارش شده و چه از نوع بانکی باشند، باید به سامانه جامع تجارت (epl) مراجعه کرده و منشأ ارز را دریافت کنند.

همچنین برای یک سری از کالا پس از تعیین منشأ ارز، شناسه ره‌گیری نیز باید اظهار گردد که فعلاً فقط برای تجهیزات مجهز به سیم‌کارت (دارنده HS کد ۸۵۱۷۱۲۱۰) باید شناسه ره‌گیری دریافت کرد. در ادامه همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا با آموزش روش تعیین منشأ ارز و اظهار شناسه ره‌گیری به صورت مرحله به مرحله آشنا شوید. 

ادامه مطلب ...

آشنایی با واگذاری ترخیصیه

ترخیصیه

ترخیصیه یا Delivery Order یکی از اسناد مربوط به ترخیص کالا است که در قوانین امور گمرکی این چنین تعریف شده است‌: «سندی است که به موجب آن شرکت حمل‌و‌نقل (کریر و فورواردر) پس از احراز هویت، بلامانع بودن انجام تشریفات گمرکی توسط گیرنده کالا را به گمرک اعلام می‌نماید.» به عبارت دیگر ترخیصیه به منزل تسویه حساب شرکت حمل‌ونقل با صاحب کالا (واردکننده) تلقی می‌شود و به گمرک اعلام می‌کند که اخذ قبض انبار از سوی صاحب کالا بلامانع است. چنانچه کالا به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری انتقال یابد، ترخیصیه نیز باید به نام آن شخص یا شرکت شود تا وی بتواند اقدام به دریافت قبض انبار و دور اظهاری نماید.

در ادامه با نحوه واگذاری ترخیصیه در پنجره واحد تجارت فرامرزی آشنا می‌شویم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...