شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

چگونگی تعیین مسیر گمرکی

مسیر گمرکی

مسیرهای گمرکی چگونه در سیستم تعیین می‌گردند؟

طبق قوانین گمرک، در فرایند ترخیص کالاهای وارداتی، کنترل‌هایی باید انجام شود. طی بررسی‌های کارشناسان گمرک، مشخص می‌شود که بر اساس شرایط و ضوابط کالای مورد نظر در کدام یک از ۳ مسیر سبز، زرد و قرمز قرار می‌گیرد. اظهارنامه‌های گمرکی پس از طی مراحل و ارزیابی‌ها هر یک از مسیرهای گمرکی دارای شماره ارزیابی می‌شوند که تخصیص این عدد به اظهارنامه گمرکی به منزله پایان تشریفات گمرکی تلقی می‌گردد و پس از آن دایره صندوق و صدور پروانه، اقدام به صادر کردن پروانه می‌نماید.

درواقع هدف از انتخاب مسیرهای گمرکی، اعتماد به خدمات گیرنده و اعمال کنترل‌های گمرکی برای اظهارنامه کالاهایی است که باید حتماً کنترل شوند و از این طریق دیگر اظهارنامه‌ها در حداقل زمان و بازرسی به گیرنده تحویل داده شود.

اما این‌که روند تعیین مسیر اظهارنامه‌ها به چه صورت بوده و هر یک بر اساس چه شرایطی در یکی از مسیرهای سبز، زرد و یا قرمز قرار می‌گیرد، در ادامه به آن پرداخته شده است. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

اختلافات گمرکی پس از ترخیص کالا

اختلافات گمرکی

مطابق قوانین امور گمرکی کشور، خروج کالا و یا به تعبیر بهتر ترخیص کالا از گمرک به منزله پایان کار نیست و بررسی‌های گمرک طی سه مرحله پس از آن ادامه دارد. بخصوص در مواقعی که اظهارنامه کالا در مسیر سبز قرار گرفته و خیلی سریع کالا از گمرک ترخیص شده و یا برخی اشتباهات سهوی که در هنگام انجام تشریفات گمرکی صورت گرفته که سبب بروز اختلافات مالی بین گمرک و صاحب کالا می‌گردد. در ادامه به بررسی اختلافات گمرکی پس از ترخیص کالا که ممکن است از سمت گمرک و یا صاحب کالا ایجاد شود، می‌پردازیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

چگونه به عنوان یک تاجر حرفه ای از نمایشگاه های چین بازدید کنیم

غرفه داران

اقدامات مشروحه زیر را انجام دهید تا بازدهی سفر خود را به حداکثر رسانید :  

۱ ) قبل از سفر :

* پیش ثبت نام آنلاین بازدید از نمایشگاه را انجام دهید و کد رهگیری آن را پرینت کنید . با این روش به عنوان یک بازدید کننده VIP  دیگر مجبور نخواهید بود تا در صف طولانی ثبت نام فیزیکی در محل نمایشگاه معطل شوید .

* فهرست مشخصات غرفه داران را برسی کنید و غرفه دارانی که کالا یا خدمات مد نظر شما عرضه می کنند ( یا به هر دیلی علاقه مند به بازدید از غرفه آن ها هستید ) را برای خود مشخص کنید .

* با برقراری ارتباط قبلی با تامین کنندگان ، یک قدم جلوتر از دیگران خواهید بود . همچنین از آن جا که غرفه داران قبلا نسبت به شما و خواسته های شما شما آشنایی پیدا کرده اند ، برای پذیرایی و ارائه خدمات مطلوب به شما اهمیت بیشتری قائل خواهند شد . 

ادامه مطلب ...