شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

ممنوعیت های واردات و صادرات کالا کدامند؟

ممنوعیت های واردات و صادرات کالا

بسیاری از کشورها سیاست های منع صادرات و واردات زیادی را برای تقویت صنایع داخلی و تثبیت قیمت ها اعمال می کنند. ممنوعیت های واردات و صادرات کالا در کشور ما نیز به طور گسترده‌ای در سال‌ های اخیر در تلاش برای رونق تولید و تثبیت قیمت کالاهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته‌ است. اما در ایران ممنوعیت های واردات و صادرات کالا کدامند؟ در این مقاله سعی شده است با گردآوری اطلاعاتی از ممنوعیت های واردات و صادرات کالا در کشور، به این سوال پاسخ داده شود.

همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...

مهارت های لازم برای مذاکرات تجاری

مذاکرات تجاری

مذاکره اصولی و حرفه ای یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در تجارت است. توانایی در مذاکره، مجموعه ای از مهارت های ارتباطی و  بین فردی است که به منظور رسیدن به یک نتیجه مطلوب مورد استفاده قرار می گیرد. یک مذاکره کننده خوب می تواند بهترین معاملات را رقم زده و به این ترتیب یک مزیت رقابتی پایدار را برای تجارت خود ایجاد نماید. یک مذاکره بی نتیجه زمانی رخ می دهد که دو طرف مذاکره و یا افراد یک گروه برای پیدا کردن راه حل موثر در برطرف کردن مشکل و رسیدن به هدف مشترک در پروژه و یا قرارداد اختلاف نظر پیدا می کنند.

مذاکرات موفقیت آمیز برای هر دو طرف نیاز به همکاری و هماهنگ کردن توافقی دارد که برای تمامی طرفین مذاکره قابل قبول و سودمند باشد. برخی از افراد از توانایی های ذاتی برای شرکت در یک مذاکره پربار برخوردارند، مهم نیست که چقدر این مذاکره می تواند برای آنها چالش برانگیز به نظر برسد چرا که آنها تا حدودی توانایی رسیدن به یک نتیجه مثبت را خواهند داشت، اما با این حال ممکن است اکثر افراد این توانایی را به خودی خود نداشته باشند. در این صورت می توان با یادگیری مهارت های مذاکره و تمرین آنها نتایج بهتری را به دست آورد. 

ادامه مطلب ...

اعتبار سنجی واردکنندگان و صادر کنندگان کالا چگونه تعیین می‌شود؟

اعتبارسنجی

اعتبارسنجی واردکنندگان و صادرکنندگان کالا در کشور، از سال گذشته توسط سامانه رتبه‌بندی اعتباری صورت می‌گیرد. کاربران اصلی سامانه را بازرگانان تجارت خارجی کشور، زیرمجموعه های مرتبط وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل می‌دهند. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.

موضوع اعتبار سنجی واردکنندگان و صادر کنندگان کالا، از سال گذشته رویه تازه‌ای پیدا کرده است. وزارت صمت برای کاهش تخلفات در این حوزه که برهم وردن بازار ارز آن را تشدید کرده است، راهکار تازه‌ای ایجاد کرد. فعالیت‌های تجاری بازرگانان در داخل کشور براساس وظایف وزارت صمت ساماندهی شده و با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات بعدی، اقدامات زیادی درباره این موضوع انجام شد. از اسفندماه سال ۹۶ ، نخستین مراحل اجرای سامانه رتبه بندی اعتباری بازرگانان عملیاتی شد. برای این منظور سه گروه شاخص شامل شاخص‌های مربوط به مسئولیت‌پذیری بازرگانان، توانمندی‌های مالی و کسب‌وکار بازرگانان در نظر گرفته شد.

سال گذشته هیئت وزیران مصوبه‌ای را با موضوع اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، تعیین سقف ارزشی واردت و تعداد رشته فعالیت و همچنین نوع آن در مورد کالاهای اساسی، براساس رتبه‌بندی اعتباری «سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری» تصویب کرد. 

ادامه مطلب ...

شرح وظایف شرکت‌های بازرسی کالا

شرکت‌های بازرسی کالا

گسترش تجارت جهانی چنان رشدی داشته که دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند خود را بی‌نیاز از آن دانسته و خودکفایی مطلق داشته باشد. این گسترش رقابت را بیشتر و البته بازار دادوستد خارجی را نیز پیچیده‌تر کرده است. لذا مبادله کالا دیگر مانند بازارهای سنتی فقط شامل خریدار و فروشنده نبوده و افراد و شرکت‌های دیگری نیز به امر واردات و صادرات کالا وارد شده‌ و دخیل هستند.

در این راستا به منظور کنترل و بازرسی کالا در تجارت بین‌المللی شرکت‌های بازرسی کالا به وجود آمدند. وظیفه اصلی این شرکت‌ها بررسی و نظارت بر کیفیت و کمیت کالاهای وارداتی و صادراتی و صدور گواهی‌نامه‌های مربوطه است‌. شرح وظایف، تعهدات و مسئولیت‌های شرکت‌های بازرسی کالا در تجارت تا حد زیادی در قوانین سازمان‌های بین‌المللی آمده است. در این مطلب به بررسی این وظایف بر اساس قوانین ایران می‌پردازیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

منظور از رسوب کالا چیست و راهکارهای جلوگیری از آن چیست؟

رسوب کالا

برخی از واردکنندگان در هنگام ترخیص کالای خود و انجام تشریفات گمرکی ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوند که منجر به رسوب کالای آنها در گمرکات شود اما منظور از رسوب کالا چیست و راهکارهای جلوگیری از آن چیست؟  در ادامه این مقاله همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم. 

ادامه مطلب ...