شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

الزام گواهی‌نامه CCC برای استاندارت سازی کیفیت محصولات در بازار چین

گواهی‌نامه CCC

صدور گواهی‌نامه (CCC) چین

در کشورهای مختلف برای ورود کالا، قوانین و مقررات تعریف‌شده‌ای وجود دارد که رعایت آن‌ها در هنگام صادرات و واردات به این کشورها اجباری و الزامی است. درواقع بر اساس این قوانین، استانداردهایی لازم یک کالا برای وارد شدن به این مناطق را نشان می‌دهد. در ادامه با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

همه چیز در مورد گمرک الکترونیک

گمرک الکترونیک

امروزه گمرک الکترونیک در تجارت بین المللی نقش مهمی دارد، در واقع به میزانی که مراحل مربوط به تشریفات گمرکی ساده تر و سریع تر انجام شود ، صادرات و واردات کشور روان تر شده و در نتیجه به سرعت افزایش می یابد و این امر موجب سهولت کار فعالان در حوزه تجارت خواهد شد . همچنین، با مستند شدن اقدامات گمرکی به صورت الکترونیکی، نظارت بر امور گمرکی دقیق تر و شفاف تر می شود. گسترش و توسعه گمرک الکترونیک به داشتن یک برنامه ریزی قوی برای آینده کمک زیادی خواهد کرد به نحوی که در آینده شاهد مکانیزه شدن تمامی امور گمرکی خواهیم بود. 

ادامه مطلب ...

آشنایی با وظایف ترخیص کار گمرک

ترخیص کار

ترخیص کار کالا کیست ؟

اگر می‌خواهید در بازار جهانی امروز موفق باشید، باید هنر تجارت بین‌المللی را به دست آورید و این موضوع بستگی به شناخت کامل شما در مورد پیچیدگی‌های ترخیص گمرکی دارد اما راه حل دیگری نیز وجود دارد و این است که شما به سادگی تمام استرس خود را برون سپاری کنید و از خدمات متخصصان گمرک با کیفیت بالا استفاده کنید.

انجام صادرات و واردات به هیچ وجه کار ساده ای نیست. مدارکی وجود دارند که باید جمع‌آوری شوند و تمامی قسمت های اظهارنامه الکترونیکی باید به درستی پر شوند. بسته به ماهیت کالاها، مالیات و عوارض مختلفی وجود دارد که باید پرداخت شود. همچنین، تجارت بین‌المللی با یک مجموعه کامل از مقررات اداره می‌شود پس برای به حداکثر رساندن موفقیت تجاری، وارد کنندگان و یا صادر کنندگان باید با تمام قوانین قابل‌اجرا آشنا باشند. 

ادامه مطلب ...

جایگاه ایران در کجای تجارت جهانی است؟

تجارت جهانی

روند پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO)

ایران به دلیل دارا بودن موقعیت مکانی استراتژیک در خاورمیانه و نیز ازدیاد ذخایر نفتی و منابع طبیعی خود، از دیرباز تا کنون مورد توجه بسیاری از قدرت های جهان قرار گرفته است. دولت ایران در تیرماه سال ۱۳۷۵ رسما درخواستی را به منظور پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) (World Trade Organization) به ثبت رسانید که به علت مخالفت های ایالات متحده و قدرت وتو این کشور در شورای WTO مورد توجه قرار نگرفت. تا سال ۱۳۸۰،  درخواست ایران برای عضویت در سازمان تجارت جهانی به ۲۲ بار هم رسید که سرانجام این درخواست به عنوان یک ژست خیرخواهانه به منظور تصویب مذاکرات هسته ای بین ایران و جامعه بین المللی به اتفاق آراء به تصویب رسید. 

ادامه مطلب ...

مراحل کامل ترخیص کالا در گمرک ایران چگونه است؟

مراحل ترخیص کالا

مرحله اول ) ثبت اظهار از طریق سامانه گمرکی EPL

در بدو ورود کالا به گمرک ، مراحل ترخیص کالا آغاز خواهد شد که اولین مرحله در ترخیص کالا مربوط به تکمیل اظهارنامه واردات و ورود اطلاعات مربوط به آن در سیستم گمرک کشور است و هم اکنون با مجهز شدن اغلب گمرکات کشور به سامانه EPL ، مرحله  اول از طریق  این سامانه گمرکی به صورت آنلاین انجام می شود، بنابراین دیگر نیازی به انجام امور اظهار کالا به صورت حضوری نیست. طبق دستور العملی که در سایت رسمی اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران به نشانی  irica.gov.ir به منظور ترخیص کالای وارداتی و خروج کالای صادراتی آمده است، اظهارنامه گمرکی باید به گمرک تحویل داده شود و اظهارکننده کالا باید تمامی اطلاعات مربوطه را در آن وارد کند. 

ادامه مطلب ...