شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

نحوه اخذ شناسه کالای وارداتی

شناسه کالا

امروزه استفاده از سیستم‏های اطلاعاتی مناسب مانند سیستم کد گذاری امری ضروری در مدیریت زنجیره تامین عنوان شده است. گوناگونی ساختارهای کد گذاری، آن را قادر به تامین اهداف متفاوت ارگان‏ها و سازمان‏ها کرده است. جهت شفاف‏ سازی اطلاعات در بین اعضا زنجیره تامین، فراهم کردن نظام اطلاعاتی جامع و یکپارچه کدگذاری کالا امری بدیهی است. از طریق راه ‏اندازی سامانه شناسه کالا امکان مدیریت پروسه تجارت و موجودی کالای داخل کشور فراهم می‏شود، که منجر به صرفه جویی اقتصادی، شفافیت آماری و محاسباتی و همچنین مدیریت بهتر فرآیند تجاری خواهد شد. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

تشریح خدمات و وظایف سازمان صمت

سازمان صمت

سازمان صنعت، معدن و تجارت  ( سازمان صمت ) در هر استان وجود دارد و بر اساس صنایع، معادن و امور تجاری موجود در آن استان، وظایف تعریف شده‌ای داشته و خدمات متنوعی را ارائه می‌نمایند. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا نگاهی به این خدمات بیاندازیم. 

ادامه مطلب ...

مفهوم دامپینگ اقتصادی

دامپینگ

دامپینگ چیست؟

در تجارت بین‌المللی واژه انگلیسی دامپینگ (Dumping) به معنای قیمت شکنی یا بازار شکنی بوده و از مفاهیم خاص اقتصادی به شمار می‌رود. دامپینگ، از کلمه (Dump) به معنی شکستن قیمت برگرفته‌شده است. در مباحث بازرگانی و بخش واردات و صادرات کالا، دامپینگ مفهومی گسترده و البته کمی پیچیده دارد که با شناخت انواع دامپینگ و راه‌های مقابله با آن می‌توان به نقش دامپینگ در اقتصاد و به‌ویژه تجارت بین‌المللی بیشتر پی برد. 

ادامه مطلب ...

وظایف واحد استاندارد کالا

استاندارد کالا

یکی از موارد که همیشه در پروسه ترخیص کالا از گمرک وجود داشته و گاهی سبب طولانی‌تر شدن آن زمان خروج کالا از انبار می‌شود، اخذ مجوزها و استانداردهای اجباری و لازم است. جهت دریافت این گواهی‌ها که با توجه به نوع کالای وارداتی انواع مختلفی دارند، کالای موردنظر توسط مؤسسات استاندارد بررسی و آزمایش شده و در صورت تائید مجوز مربوطه صادر می‌گردد. این مراکز کیفیت، کمیت، سیستم، کارایی و دیگر مسائل کالا را بدون جانب‌داری و بر طبق قوانین و اصول استاندارد مورد سنجش قرار خواهند داد. در ادامه بحث ابتدا به بررسی انواع استاندارد پرداخته، سپس با وظایف موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در مقوله واردات کالا بیشتر آشنا خواهیم شد و در پایان نحوه دریافت مجوز استاندارد کالا را بیان می‌کنیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

بایسته‌های حقوقی در تنظیم قراردادهای بین‌المللی

قراردادهای بین‌المللی

گسترش روز افزون معاملات تجاری و بازرگانی سبب شده که مراجع بین‌المللی اقدام به تهیه یک سری قوانین و باید و نبایدها حقوقی را در هنگام تنظیم قراردادهای بین‌المللی تدوین نمایند. چراکه قراردادهای بین‌المللی تنها سندی است که می‌توان ضمانت کننده انجام تعهدات طرفین معامله باشد و فقط از طریق این ابزار می‌توان در صورت بروز مشکل، اقدام به فسخ معامله و یا دریافت خسارت کرد. بنابراین طبق آنچه گفته شد، نحوه تنظیم دقیق و اصولی قراردادهای بین‌المللی امری بدیهی خواهد بود که در ادامه مطلب به بایسته های حقوقی این امر می‌پردازیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...