شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

نگاهی بر انواع اعتبار در ثبت سفارش

انواع اعتبار

گسترش تجارت جهانی شرایطی را به وجود آورده است که کشورهای سراسر دنیا جهت داد‌و‌ستد و انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بازار به مبادلات مالی نیاز پیدا می‌کنند. در این راستا بانک‌ها از طریق اعتبارات اسنادی سازو‌کاری را فراهم کرد تا بازرگانان راحت‌‌تر و مطمئن‌‌تر در بازارهای جهانی خریدوفروش نمایند. درواقع اعتبارات اسنادی روش‌ پرداخت بین بانکی است و انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...

بازرسی کالا در تجارت

در تجارت بین‌المللی انجام تعهدات فروشنده طبق قرارداد همواره یکی از نگرانی‌های اصلی خریدار کالا به شمار می‌آید. این‌که کالای فرستاده شده دقیقاً با همان کیفیت و کمیتی باشد که در هنگام عقد قرارداد بر روی آن توافق شده است. چراکه در برخی موارد فروشنده ممکن است به دلیل سودجویی، محصولی بی‌کیفیت یا کمتر از حد انتظار برای خریدار ارسال نماید. در این صورت برای پیشگیری از چنین مشکلاتی خریدار یا از شرکت‌های بازرسی می‌خواهد که قبل از بارگیری و تحویل کالا به حمل‌کننده، در موقع تولید و بسته‌بندی بر روند ساخت و کیفیت کالا نظارت کنند و یا خود مستقیماً این کار را انجام می‌دهد. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...

آشنایی با فعالیت‌های کریری بین‌المللی

کریری

در تجارت بین‌المللی، حمل‌ونقل کالا از طریق شرکت‌های واسطه‌ای صورت می‌پذیرد. این شرکت‌ها بر حسب وظایفی که بر عهده می‌گیرند به دو دسته فورواردر (Forwarder) و کریر (Carrier) تقسیم‌بندی می‌شوند. در این مقاله به فعالیت شرکت‌های کریری، وظایف و حقوق آن‌ها و این‌که چه تفاوتی با شرکت‌های فورواردر دارند می‌پردازیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...

انواع بارنامه رایج در حمل و نقل

بارنامه

بارنامه (Bill of lading) سندی است که براساس آن حمل کننده یا نماینده او بعد از وصول کالا صادر می‏ نماید. در واقع بارنامه، حمل کالای معینی از مبدا حمل کالا به مقصد حمل با وسیله حمل توافق شده از جمله کشتی، قطار، کامیون، هواپیما و یا ترکیبی از آنها، در مقابل کرایه حمل تعیین شده می‏باشد. علاوه بر آن بارنامه، سندی است که می‏تواند پس از وقوع حادثه و صدمه دیدن در زمان ادعای خسارت از بیمه به عنوان پشتوانه استفاده شود.

بارنامه قابل انتقال به غیر بوده و مالکیت کالا را نشان می دهد. بارنامه حاوی اطلاعاتی مانند مشخصات ظاهری کالا (تعداد بسته ‏ها، شماره و علامت آن‏ها) وزن کالا و در آخر مقدار و نوع کالا مطابق آنچه فرستنده اعلام کرده است.

همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...

فعالیت و وظایف فورواردری چیست؟

فورواردری

تجارت بین‌المللی اصولاً با تجارت داخلی متفاوت نیست، زیرا انگیزه و رفتار طرفین درگیر در تجارت اساساً بسته به اینکه تجارت درون مرز است یا نه تغییر نمی‌کند. بلکه تفاوت اصلی در  این است که تجارت بین‌المللی معمولاً گران‌تر از تجارت داخلی است. دلیل آن هم هزینه‌ های تحمیلی ایجاد شده برای تجارت بین‌المللی مانند هزینه های حمل و نقل، تعرفه‌ های گمرکی، هزینه ‌های زمانی ناشی از تاخیرهای مرزی و هزینه‌ های مربوط به تفاوت ‌های کشوری مانند زبان، سیستم قانونی و یا فرهنگ متفاوت است. بنابراین برنامه ریزی برای یک سیستم کارآمد حمل و نقل بین المللی می تواند تاثیر به سزایی در کاهش این هزینه های احتمالی داشته باشد.

فعالیت و وظایف فورواردری شامل مجموعه ای از خدماتی است که طی آن یک شخص حقیقی و یا حقوقی در ازای دریافت مزد مشخصی، تمامی شرایط انتقال کالا از یک کشور به کشوری دیگر را فراهم می سازد. درواقع فورواردری باربری یک میانجی است که به نمایندگی از وارد کنندگان، صادر کنندگان و یا سایر شرکت ‌ها و اشخاص، سازمان دهی وسایل حمل و نقل ایمن، کارآمد و مقرون ‌به ‌صرفه را برای انتقال مطمئن کالا در بین کشورها بر عهده دارد. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...