شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

همه چیز دربارۀ لایو اینستاگرام (ترفند‌هایی برای بهترگذاشتن + نحوه دانلود لایو)

در جهان، روزانه بیش از ۵۰۰میلیون نفر لایو تماشا می‌کنند. عدد حیرت‌انگیزی است، مگر نه؟ استوری‌های اینستاگرام در بالای فید نمایش داده می‌شوند، درنتیجه بیشتر از محتوای عادی باعث جلب توجه مخاطبان می‌شوند. تازه وقتی لایو اینستاگرام برگزار می‌کنیم، لایو ما به‌عنوان اولین مورد در نوار استور‌ی‌ها نمایش داده می‌شود. پس می‌توان گفت که لایو‌گرفتن، میانبری برای بالابردن بازدیدهای ماست. در این مطلب می‌خواهیم به تمام نکات مربوط به لایو اینستاگرام بپردازیم. اما اول ببینیم چطور می‌توانیم لایو برگزار کنیم؟



۱۷ نکته حرفه‌ای برای بهتر لایو گذاشتن

چند نکته حرفه‌ای برای بهتر لایو گذاشتن

برای اینکه بتوانیم در اینستاگرام بهتر و کاربردی‌تر لایو بگذاریم، نکاتی را در ادامه آورده‌ایم:

  1. قبل از شروع لایو اطلاع‌رسانی کنیم: قبل از شروع لایو،‌ از طریق روش‌های مختلف، مانند استوری اینستاگرام، به فالوئرهای خود اطلاع دهیم که می‌خواهیم سر ساعت مشخصی لایو بگذاریم.
  2. افراد خاص را مطلع کنیم: می‌توانیم فرد خاصی را از گذاشتن لایو خود مطلع کنیم تا لایو ما را ببیند. کافی است روی فلش کنار دایرکت‌مسیج کلیک کنیم و فرد مدنظر را انتخاب کنیم.
  3. موضوع مناسب انتخاب کنیم: می‌توانیم در هر زمانی که به اینترنت وصل بودیم اراده کنیم و لایو بگیریم. به‌علاوه، می‌توانیم از وضعیت خاصی مانند معرفی محصول یا خدمات جدید یا اخبار مهم، نشان‌دادن پشت صحنه‌های انجام کاری خاص و شروع تعامل پرسش و پاسخ با مخاطبان و… لایو بگیریم. همچنین می‌توانیم چند موضوع را برای لایو‌گرفتن، در استوری اینستاگرام‌ خود به نظرسنجی بگذاریم و موضوع محبوب‌تر را انتخاب کنیم.
  4. برنامه داشته باشیم: اکثر کسب‌و‌کارها می‌خواهند همه‌چیز در لایو دقیق و بی‌نقص باشد؛ اما یکی از جنبه‌های لایو این است که در لحظه باشیم. پس، از قبل برای روند لایو برنامه‌ریزی کرده و به آن فکر کنیم.
  5. استراتژی منعطفی داشته باشیم: داشتن استراتژی برای لایو لازم است؛ اما توجه داشته باشیم که به‌علت پخش زنده در لایو، هر لحظه ممکن است استراتژی‌مان دیگر مناسب آنچه در ویدئو جریان دارد نباشد. پس سعی کنیم استراتژی منعطف داشته باشیم تا بتوانیم به‌راحتی آن را تغییر دهیم.
  6. به فالوئرهای خود اعتماد دهیم: از لایو برای برقراری ارتباط با فالوئرهای خود استفاده کنیم؛ به آن‌ها بگوییم که چقدر برایمان ارزشمند هستند. این مکالمه به ایجاد اعتماد منجر می‌شود. مهم‌ترین بخش تعاملات با فالوئرها در ویدئوی زنده، پی‌بردن به خواستۀ آن‌هاست. از خواسته‌های آن‌ها برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوایی خود استفاده کنیم.
  7. پرسش و پاسخ کنیم: می‌توانیم لایو آموزشی‌ برگزار کنیم و در لایو به فالوئرهای خود آموزش‌هایی بدهیم که بیشتر مناسب کسب‌و‌کارهای شخصی یا سایت‌های آموزشی و… است.
  8. عجله نکنیم: اول صبر کنیم چند نفر از فالوئرهایمان به لایو ما اضافه شوند، بعد بحث را شروع کنیم.
  9. کامنت‌ها را بخوانیم: سعی کنیم تمام کامنت‌هایی که در لایو برایمان می‌گذارند بخوانیم و پاسخ دهیم.
  10. اعلام موضوع را پین کنیم: حتماً موضوع لایو را در کامنت بگذاریم و پین کنیم تا هرکدام از فالوئرهای ما که وسط لایو اضافه شد، موضوع آن را نپرسد. پین‌کردن هم این‌طور است که کامنت مدنظرمان را می‌فرستیم و دستمان را روی کامنت نگه می‌داریم تا چند گزینه برای ما بیاید، روی پین می‌زنیم و آن کامنت برای همۀ فالوئرهای ما نمایش داده می‌شود.
  11. برای تعامل بیشتر، لایو دونفره بگذاریم: می‌توانیم لایو دونفره بگذاریم. لایو دونفره مثل این است که با یکی تماس تصویری بگیریم؛ البته فراموش نکنیم که فالوئرهای هر دو نفر می‌توانند لایو ما را ببینند؛ یعنی فالوئرهای آن دوست ما که در لایو دونفره با ماست و فالوئر خود ما نیستند، می‌توانند به لایومان اضافه شوند.
  12. لایو امکان توقف ندارد: لایو امکان یک ثانیه توقف هم ندارد، وقتی کسی با ما تماس می‌گیرد یا اینترنت ما ضعیف یا قطع می‌شود، حالت توقف (Pause) ایجاد می‌شود و بعد از رفع مشکل، به‌طور اتوماتیک به حالت قبل برمی‌گردد.
  13. زیاد تکان نخوریم: هنگام گرفتن لایو‌ زیاد جلوی دوربین تکان نخوریم؛ چون تصویر شطرنجی می‌شود و مخاطبی که مشغول دیدن لایو ماست کلافه می‌شود و احتمال دارد که حتی از آن خارج شود.
  14. پشت به نور لایو نگیریم: در نور مناسب قرار بگیریم؛ یعنی نوری که از پشت گوشی به صورتمان بتابد. یا از منظره‌ای فیلم بگیریم که نور به آن سمت می‌تابد.
  15. چه کسانی لایومان را می‌بینند: کافی است هنگامی که لایو می‌گیریم، روی همان قسمتی که حالت چشم دارد کلیک کنیم تا آی‌دی کسانی که همان لحظه در لایو ما هستند و ما را تماشا می‌کنند ببینیم.
  16. ساملکم: می‌توانیم برای افرادی که به لایو ما اضافه می‌شوند دست تکان دهیم. وقتی کاربری اضافه شد، کافی است کنار آی‌دی او، روی گزینۀ Wave بزنیم. البته اگر هم‌زمان چند نفر به لایو ما اضافه شوند، این گزینه نمایش داده نمی‌شود. همچنین اگر تعداد بازدید از لایو ما زیاد باشد، کار سختی خواهد بود. اما این بای‌بای‌کردن به فالوئر ما می‌فهماند که ما متوجه او به لایو شده‌ایم.
  17. ذخیره کنیم: بعد از اتمام لایو، روی گزینۀ پایان (End)، در گوشۀ راست بالای صفحه بزنیم. اگر ویدئوی لایو را می‌خواهیم، یادمان نرود گزینۀ save را که همان گوشۀ راست صفحه هست بزنیم. اگر می‌خواهیم فالوئرهایی که در لایو ما نبودند، بعداً با آمدن به صفحۀ ما آن را ببینند و لایو ما کنار استوری‌ها نمایش داده شود، گزینۀ Save for 24 hours را بزنیم. این را هم بدانیم که لایو‌های ما مثل استوری‌ها آرشیو نمی‌شوند و بعد از ۲۴ ساعت کاملاً پاک‌ خواهند شد. پس محتواهایی را از طریق لایو به اشتراک بگذاریم که پاک‌شدن آن‌ها از حساب کاربری‌مان مشکلی برایمان ایجاد نمی‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.