شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

واردات کالا از چین

واردات کالا از چین

چین بزرگترین شریک تجاری ایران است و اکثر کالاهای مورد نیاز ایران را تامین می کند. واردات کالا از چین در سال های اخیر به دلیل محدود شدن مراودات تجاری ایران با سایر کشورها، افزایش یافته است. علاوه بر این کشور چین به خاطر تولیدات انبوه با استفاده از فناوری روز دنیا و دستمزد پایین کارگر و همچنین دستکاری در نرخ ارز توانسته است کالاهایی با قیمت پایین تولید کند و به این ترتیب بازار کل دنیا را احاطه کند. با این توصیفات، واردات از چین مورد توجه بازرگانان دنیا به ویژه بازرگانان ایرانی قرار گرفته است. 

ادامه مطلب ...

واردات کالا از دبی

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد امارات متحده عربی به عنوان بیست و پنجمین صادر کننده ی بزرگ جهان است. طبق شاخص پیچیدگی اقتصادی (ECI) امارات متحده عربی نیز یکی از پیچیده ترین اقتصادهای جهان را تشکیل می دهد. دولت امارات متحده عربی بر اساس یک برنامه اقتصادی بسیار قوی، موفق به جذب تعداد قابل توجهی از کارآفرینان خارجی شده است که به دنبال فرصت های توسعه و گسترش در خاورمیانه هستند. نفت در قالب های مختلف، بیشترین میزان صادرات در امارات را به خود اختصاص داده است و بر اساس گزارش های اخیر، نفت خام و تصفیه شده به اقتصاد ۱۰۰ میلیارد دلار در سال رسیده است. همچنین صادرات محصولات مبتنی بر نفت بیش از ۶۰ درصد کل صادرات کشور را تشکیل می دهد. با این حال، دبی و دیگر شهرهای امارات متحده عربی با موفقیت صادرات طلا، آلومینیوم و دیگر فلزات را نیز در دست دارند.
امارات متحدۀ عربی سابقه طولانی تجارت با ایران دارد، به خصوص در دبی که در آن یک جامعه تجاری بزرگ ایرانی وجود دارد حجم تجارت بین ایران و دبی تنها به حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال تخمین زده می شود.. دبی بزرگ ترین کشور امارات است که در جنوب کشور ایران و پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. در کمتر از ۴۰ سال، دبی خود را از یک جامعه تجاری محلی تبدیل به یکی از الهام بخش ترین، هیجان انگیز ترین و موفق ترین شهرها در زمینه تجارت و گردشگری در جهان کرده است. همچنین هنوز قوانین، مقررات و انگیزه های سرمایه گذاری به طور مداوم برای تشویق بیشتر سرمایه گذاری های خارجی و صادرات از این کشور ادامه دارد.

واردات کالا از دبی
  ادامه مطلب ...

انواع سرویس های حمل هوایی

سرویس های حمل هوایی

حمل و نقل و باربری هوایی روشی سریع و موثر برای حمل و نقل کالا است که به ویژه برای تجارت بین المللی ارزشمند است و محصولات مورد نظر بازرگانان را به سرعت به دست مشتریان بین‌المللی می رساند ، اما از مشکلات حمل و نقل هوایی می توان به هزینه بالای آن نسبت به ارسال بار از طریق دریا و اقیانوس اشاره کرد که خوشبختانه، توجه تجارت بین الملل به این حمل و نقل می‌تواند به کاهش این هزینه ‌ها و نیز ارائه پشتیبانی استثنایی برای بازرگانان کمک کند. حمل و نقل هوایی هیچ علاقه ای به ارائه یک مدل برای همه مشتریان خود ندارد و در هر حمل و نقل توجه خاصی به جزئیات مورد نیاز می شود و به این ترتیب انعطاف پذیری بیشتری برای مشتریان و محموله های آنها در نظر گرفته می شود. انواع مختلفی از خدمات حمل و نقل هوایی در سراسر دنیا به صورت تجاری و هم خصوصی وجود دارد. این نوع خدمات چندین دهه است که برای رفع نیازهای مردم توسعه یافته‌اند. هر نوع خدمات حمل و نقل هوایی از گمرکات روشی منحصر به فرد دارد که منجر به سرعت و دقت بالا در ارسال کالا خواهد شد. 

ادامه مطلب ...

خدمات door to door

خدمات door to door چیست؟

تعریف ساده و جامع خدمات door to door این است که شرکت ارائه دهنده خدمات بازرگانی ، کالای مشتری را از درب کارخانه فروشنده و یا محلی که از پیش تعیین شده است تحویل می گیرد. سپس کالا را با انجام تشریفات گمرکی کشور مبدا از آن خارج کرده و بوسیله حمل هوایی یا حمل دریایی به گمرک کشور مقصد می رساند و آنجا نیز پس از طی تشریفات گمرکی و ترخیص کالا ، آن را از طریق سیستم حمل زمینی به درب محل مورد نظر مشتری فرستاده و تحویل می دهد.

اگر چه فرایند ذکر شده در بالا بسیار کوتاه و مختصر بیان شده است اما باید گفت که ارائه  خدمات door to door  مراحل و نکات خاص خود را دارد و شرکتی که این خدمات را ارئه میدهد، می بایست دارای سیستم یکپارچه بازرگانی جهت سهولت در این کار باشد.

door-to-door
 
ادامه مطلب ...

مشاوره بازرگانی

قدمت تاریخی تجارت بین الملل

قدمت تاریخی تجارت بین الملل

درست است که تجارت بین الملل یکی از حرفه های داغ و پرسود هزاره جدید است. اما چندان موضوع جدیدی نیست. زیرا که در قرن ۱۷ کشتی های قایقرانی سریع به نام Clippers با خدمه، مخصوص حمل و نقل چای از چین و ادویه جات از هند شرقی به کشورهای اروپایی مختلف بودند و حتی عقب تر از آن در قرن های ۱۴ و ۱۵ میلادی و از زمان مارکو پولو، کاروان های بزرگ محموله های ابریشمی و ادویه جات، وجود داشتند. و باز هم اگر عقب تر برویم با قبیله های دور روبرو می شویم و می بینیم آن زمان هم تجارت وجود داشت، زیرا همیشه یک گروه یا کشور دارای محصولات و خدماتی است که توسط یک کشور دیگرتقاضا می شود و از آنجایی که جهان هرروز شاهد پیشرفت بیشتر تکنولوژی است ، تجارت بین المللی نیز، از نظر سود و رضایت شخصی، با ارزش تر و کارامدتر می شود، بنابراین اهمیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تجارت بین الملل در عصر صنعتی امروز مورد توجه قرار گرفته است.

 

تجارت بین الملل در طول سال ها با توجه به مزایای بسیاری که به کشورهای مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد، رونق زیادی یافته است. در واقع تجارت بین الملل، مبادله خدمات، کالاها و سرمایه بین کشورها و مناطق مختلف است و بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد که این یکی از منابع مهم درآمد برای کشورهای در حال توسعه نیز محسوب می شود.

 
ادامه مطلب ...