شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

واردات کالا از چین

واردات کالا از چین

چین بزرگترین شریک تجاری ایران است و اکثر کالاهای مورد نیاز ایران را تامین می کند. واردات کالا از چین در سال های اخیر به دلیل محدود شدن مراودات تجاری ایران با سایر کشورها، افزایش یافته است. علاوه بر این کشور چین به خاطر تولیدات انبوه با استفاده از فناوری روز دنیا و دستمزد پایین کارگر و همچنین دستکاری در نرخ ارز توانسته است کالاهایی با قیمت پایین تولید کند و به این ترتیب بازار کل دنیا را احاطه کند. با این توصیفات، واردات از چین مورد توجه بازرگانان دنیا به ویژه بازرگانان ایرانی قرار گرفته است.  

و اما چرا چین؟

اکنون می خواهیم نگاه دقیق تری به مزایای واردات کالا از چین داشته باشیم:

محصولات منحصر به فرد
تولیدکنندگان و تامین کنندگان در چین همیشه نوآوری های خود را به محصولات یا کالاهای ساخته شده اضافه می کنند و این امر به صورت خودکار، می تواند بسیاری از محصولات منحصر به فرد و نادر در چین تولید کند که بسیار در تجارت سودمند است و می تواند فرصتی برای فروش این کالاهای منحصر به فرد باشد.

 قیمت کالاها بسیار ارزان است
قیمت کالایی که در چین فروخته می شود بسیار ارزان است، بنابراین، برای کاهش هزینه، واردات بسیار مفید است. و به این ترتیب با وارد کردن کالا از چین و فروش در ایران، سود شما افزایش می یابد.

کسب و کار شما سریعتر رشد می کند
شما به عنوان کسی که کسب و کار واردات چین را آغاز می کند به طور خودکار یک فرصت عالی برای کسانی که مایل به همکاری با شما به عنوان نمایندگی فروش دارند ایجاد می کنید. علاوه بر این وضعیت شما از یک فروشنده به فروشنده محصولات وارداتی چین تغییر خواهد کرد. این یک معامله بزرگ است که تجارت شما را سریعتر ارتقاء می دهد.

بسیاری از محصولات با کیفیت بالا در دسترس هستند
بسیاری از مردم فکر می کنند که کالاهای چینی بی کیفیت و شکننده هستند، اما تمام کالاها این گونه نیستند. فقط کافیست اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید و شرکت سپاهان همراه در این امر به شما کمک خواهد کرد پس در مورد قیمت ارزان و بهترین کیفیت نگران نباشید.

مراحل واردات از چین

به طور کلی دو مرحله گزینش محصول و گزینش فروشنده آن محصول از مراحل اولیه واردات از هر کشوری به شمار می روند.

 گزینش محصول

ابتدا باید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور چین و همچنین قوانین کشور ایران در مورد کالاهایی که مجوز برای واردات دارند ، کالای مورد نظر را انتخاب کنید و سپس  در مورد قیمت کالا در کشورهای دیگر و کشور خودتان و مدل های پرطرفدار آن جستجو کنید.

 گزینش فروشنده

گزینش-فروشنده بعد از آن برای انتخاب فروشنده تحقیق نمایید. فروشنده ها در چین به، مونتاژ کننده ها، تولید کننده، شرکت های بزرگ و کوچک و شرکت های وارد کننده تقسیم می شوند. پس در اولین اقدام باید در رابطه با گروه کالایی خود تحقیق نمایید و  ببنید که کالای شما در کدام یک از گروه های فوق قرار می گیرد. به طور مثال اگر کالای شما نوعی ماده اولیه است بهتر است آن را از تولید کننده ها و شرکت های بزرگ چینی خریداری نمایید که البته در این صورت باید نقدینگی شما نیز کفاف خرید در حجم زیاد را داشته باشد. در انتخاب فروشنده نیز شرکت سپاهان همراه می تواند به شما کمک کند.

مشخصات فنی و لیست قیمت

مشخصات فنی و لیست قیمتپس از گذراندن آن دو مرحله  باید  مشخصات فنی و لیست قیمت را از فروشنده دریافت نمایید. توجه داشته باشید که ممکن است فروشندگان چینی قیمت را بسیار بالاتر از آنچه هست به شما بگویند پس حتما  در این مرحله به چانه زنی در بدست آوردن قیمت واقعی محصول نیاز خواهید داشت و همچنین سعی کنید قبل از خرید از فروشنده نمونه کالا دریافت کنید و به دقت مورد بررسی قرار دهید تا حائز استانداردهای کامل باشد.

 اطلاعات کافی از تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالا

اطلاعات-کافی-از-تعرفه-گمرکی-و-شرایط-واردات-کالا پس از رسیدن به توافق و دریافت پیش فاکتور  باید اطلاعات کافی از تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالای مزبور را نیز بررسی و مراحل آن را مطالعه نمایید و قوانین را نیز به خوبی رعایت کنید .همچنین باید تمام امور مربوط به واردات کالا از چین را بررسی و بودجه بندی کنید  و در مورد پرداخت نهایی مبلغ کالا ، با فروشنده ، توافق کنید. در رابطه با نحوه ی حمل و نقل کالا و زمان حمل و تحویل بار نیز هماهنگی های لازم را انجام دهید. داشتن اطلاعات از استانداردهای واردات و مجوزها و اسناد حمل نیز بسیار مهم است. داشتن کارت بازرگانی برای دریافت تمامی اسناد “مانند پروفرما و دیگر اسناد” به نام خودتان لازم است و اما اگر کارت بازرگانی ندارید شرکت سپاهان همراه با داشتن تمام مجوزهای مربوطه و کارت بازرگانی می تواند در این امر شما را یاری کند.

دیگر مراحل

ثبت-سفارش ثبت سفارش در وزارت بازرگانی، قبل از پرداخت و دریافت ایران کد به همراه مجوز های اولیه استاندارد و پیگیری تولید کالا و بازرسی قبل از انجام حمل و نقل ، هماهنگی های حمل و نقل کالا، دریافت اسناد تامین ارز و اسناد بازرسی، دریافت مجوزهای لازم از سازمان های ذیربط پس از ورود کالا، از مراحل دیگر واردات کالا از چین هستند .در این بین هزینه های حقوق و عوارض گمرکی و سایر هزینه های مرتبط با ترخیص کالا نیز به عهده شماست. بعد از ترخیص، کالای وارداتی شما به انبار حمل می شود و سپس تعهدات ارزی و مالیاتی را نیز باید پرداخت نمایید .

با سپاهان همراه، همراه شما هستیم

تجزیه و تحلیل آمار واردات و صادرات چین برای کسب و کارهای داخلی مهم است تا بازار هدف خود را در چین شناسایی کنند. بنابراین  اگر شما بدانید در سال  های گذشته واردات ایران از چین به چه کالاهایی مربوط می شود و وزن این محموله ها و ارزش ریالی و دلاری آن چقدر بوده است مسلما می توانید تحلیل و نگرش خوبی از بازار کالاهای چینی در ایران داشته باشید . شما با مشاوره و کمک شرکت سپاهان همراه می توانید اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید.

اما یکی از دغدغه های مهم وارد کنندگان ایرانی در رابطه با واردات از چین ، عدم اعتماد به حسن نیت و اعتبار فروشندگان و تولید کنندگان چینی، و همچنین عدم آشنایی همه کسانی که قصد واردات کالا از چین را دارند در رابطه با شرایط و قواعد حاکم بر واردات از چین است.

شرکت سپاهان همراه با توجه به نیازهای بازرگانان ایرانی در واردات کالا از چین ، علاوه بر دفاتر تهران، اصفهان و دبی، دفاتری را نیز در شهر های گوانگجو و شنزن چین دایر نموده است تا به بازرگانان، تجار و واردکنندگان ایرانی خدمات ویژه و تخصصی واردات کالا از چین را در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت ارائه دهد.

تجزیه-و-تحلیلی-آمار
واردات کالا از چین

واردات کالا از چین را با آسودگی خاطر به شرکت سپاهان همراه بسپارید

شرکت سپاهان همراه با متخصصان و مترجمان کارآزموده ای که در دفاتر گوانگجو و شنزن دارد، اعتبار تولید کنندگان و فروشندگان چینی را با دریافت اطلاعات از اتاق بازرگانی و اتاق صنعت و معدن چین کاملا بررسی کرده و در صورت تایید، تمامی مذاکرات و مکاتبات با آنان و همچنین برگزاری جلسات حضوری و سرکشی از دفاتر و کارخانجات را انجام می دهد.
همچنین به روشهای گوناگون به جستجوی دقیق محصولات مورد نظر شما پرداخته و در منابع آنلاین چینی و وب سایت های معتبر به تهیه نمونه محصولات گوناگون می پردازند و با ارائه نظرات کارشناسی و بررسی تولید کنندگان و فروشندگان مختلف، کار شما را برای جستجو در میان انبوه نمونه محصولات راحت تر کرده و در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.