شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

مزایای کارت بازرگانی حقوقی نسبت به حقیقی

کارت بازرگانی حقیقی

بی‌شک برای افرادی که در امر تجارت و پروسه واردات و صادرات کالا مشغول هستند، داشتن کارت بازرگانی اهمیت فراوانی دارد. مجوزی قانونی که از طریق آن می‌توانند مبادرت به امور بازرگانی بورزند. کارت بازرگانی نسبت به اینکه فرد اقدام کننده جهت دریافت آن، شخصی حقیقی یا حقوقی باشد، مزایا و امتیازات مختلفی دارد که در ادامه به این تفاوت‌ها پرداخته می‌شود. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

منظور از تجارت فرامرزی چیست؟

تجارت فرامرزی

بانک جهانی هرساله با اندازه‌گیری ۱۰ شاخص‌، اقدام به بررسی فضای کسب‌وکار حاکم بر کشورها کرده و گزارشی ارائه می‌دهد. هر چه کشوری در جدول رده‌بندی اعلام شده از سوی بانک جهانی، پایین‌تر باشد، فضای کسب‌وکار نامناسب‌تری دارد که ناشی از عدم کارایی سیستم اداری در آنجا است که سبب بالا بودن هزینه‌های معاملات اقتصادی و نیز افزایش نسبت سرمایه به تولید می‌گردد. یکی از این شاخصه‌ها تجارت فرامرزی است که در بهبود محیط کسب‌وکار هر کشور تأثیر به سزایی دارد. در ادامه مطلب همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا با مفهوم تجارت فرامرزی و پنجره واحد آن بیشتر آشنا شوید. 

ادامه مطلب ...

مراحل ثبت سفارش و تهیه ارز در مناطق آزاد

مناطق آزاد

در مرداد ماه سال جاری، دستورالعمل شیوه ثبت سفارش در مناطق ۷ گانه ویژه اقتصادی کشور توسط معاون اول رئیس جمهور به وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صادر شد. همچنین در این مصوبه، چگونگی تخصیص ارز به واردکنندگان و بازرگانان نیز تشریح داده شده که به شرح زیر است: 

ادامه مطلب ...

انواع روش‌های پرداخت در تجارت و بازرگانی بین‌المللی

روش‌های پرداخت

تا قبل از انقلاب صنعتی تاجر یا نماینده قانونی به‌طور مستقیم به فروشنده کالا مراجعه کرده و با پرداخت نقدی هزینه، محصول را خریداری و شخصاً با خود می‌برد. اما پس از تحولات سیاسی و اقتصادی در اروپا و آمریکا، این شیوه کارایی خود را از دست داد. زیرا پس‌ازآن صادرات و واردات کالا برای رفع نیاز مردم به وجود آمد که باعث ابداع روش‌های نوین تجاری شد و نیز مؤسسات و شرکت‌های واسطه‌ای میان خریدار و فروشنده قرار گرفت که بازرگانان را با مشکل پرداخت بین‌المللی مواجه کرد. بنابراین انواعی از روش‌های پرداخت در تجارت ساخته شد تا این مسئله را حل کرده و ریسک انتقال پول را به کمترین میزان ممکن برساند که در ادامه به آن‌ها اشاره‌شده است. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

موانع اصلی کسب‌وکار در سال ۹۷

کسب‌وکار

فضای کسب‌وکار در ایران طی سال‌های اخیر با توجه به فشارهای سیاسی شدید و تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا از یک‌سو و عدم برنامه‌ریزی صحیح دولت و نوسانات بازار، باعث به وجود آمدن موانع زیادی بر سر راه بازرگانان و تجار شده و برخی از آنان را تا مرز ورشکستی پیش برده است. در ادامه به بررسی موانع و مشکلات کسب‌و‌کار در ایران از دو دیدگاه خارجی و داخلی که در سال جاری برای تجار پیش‌آمده، پرداخته شده است. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...