شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

چگونه یک صادرات موفق را عملی کنیم؟

این که چگونه یک صادرات موفق را عملی کنیم یکی از سوالات مهمی است که برای تمام تازه کاران این حرفه مطرح می گردد. یک راهنمای صادرات موفق می تواند در تمام بخش های صادرات به شما یاری نماید و اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. اگر شما هم قصد دارید که یک صادرات موفق و سودمند را آغاز نمایید به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را دنبال کنید. در ادامه با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا نگاهی بر قانون کپی رایت یا حق تکثیر باندازیم. 

ادامه مطلب ...

نحوه اخذ شناسه کالای وارداتی 2

نحوه اخذ شناسه کالای وارداتی

برای دریافت شناسه کالای وارداتی، واردکنندگان و تولیدکنندگان باید ابتدا در سامانه جامع تجارت ایران به آدرس www.ntsw.ir ثبت‌نام و با اظهار شماره کارت بازرگانی، شماره صنفی و یا معرفی شرکت، احراز صلاحیت کنند. سپس برای  اخذ شناسه کالا، با همان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شناسه کالا به آدرس ww.cid.ntsw.ir شوند.

فعالان اقتصادی برای اطلاع از شرایط دریافت کد شناسه و زمان‌بندی مشمولان می‌توانند به صفحه رسمی این سامانه در سایت وزارت صنعت مراجعه کنند. اطلاعات هویتی شامل کد ملی، نام، نام خانوادگی و… ازسامانه ثبت احوال استعلام می‌شود؛ به همین دلیل دقت در وارد کردن اطلاعات الزامی است. در هنگام درج اطلاعات شماره تماس خود را وارد نمایید؛ زیرا تمام اطلاع رسانی‏ها از این طریق انجام می‌شود. در زمان درج کد پستی دقت کنید. صحت آن به صورت سیستمی از شرکت پست استعلام می‏گردد. رمز عبور دو عاملی به این ترتیب است که پس از آن که ثبت رمز عبور ثابت در سایت انجام شد، یک کد به شماره همراهتان ارسال می‏شود که باید آن را هم وارد کنید. 

ادامه مطلب ...

قانون کپی رایت یا حق تکثیر

حق تکثیر

نقش غیر قابل انکار حقوق مالکیت فکری در تحولات صنعتی و تجاری، باعث شده‌است  این موضوعات وارد ادبیات حقوقی شود. با ورود حقوق مالکیت فکری به ادبیات حقوقی، حجم قابل توجهی از قوانین و مقررات، به آن اختصاص یافت. حقوقدانان نیز برای تشریح و تبیین آن تلاش زیادی داشته‌اند. در ادامه با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید تا نگاهی بر قانون کپی رایت یا حق تکثیر باندازیم.

قانون کپی رایت یا حق تکثیر

حق تکثیر یا نشر به مجموعه‌ای از حقوق انحصاری گفته می‌شود که متعلق به ناشر یا پدیدآورنده یک اثر اصل و منحصربه‌فرد است. این حقوق شامل نشر، تکثیر و الگوبرداری از اثر است. در بیشتر حوزه‌های قضایی، حق نشر از آغاز پدید آمدن یک اثر به آن تعلق می‌گیرد و نیازی به ثبت اثر نیست. معادل این حق در نظام‌های حقوقی به نام حقوق مدون مولف شناخته می‌شود. صاحبان حق تکثیر برای کنترل تکثیر غیرمجاز و سایر موارد سوء‌استفاده از آثارشان، برای زمان مشخصی حقوق قانونی و انحصاری دارند. اثر آنها بعد از گذراندن این دوره وارد مالکیت عمومی می‌شود. هرگونه استفاده و بهره‌برداری از این آثار مشروط به دریافت اجازه از ناشر یا پدیدآورنده آن است. استفاده در شرایطی که طبق قانون محدودیت یا استثنایی وجود دارد، به دریافت اجازه از صاحب اثر نیازی ندارد. دارنده حق تکثیر می‌تواند حقوق خود را به شخص دیگری منتقل کند. در بعضی از حوزه‌های قضایی، حقوق اخلاقی یا حقوق معنوی پدیدآورندگان نیز به رسمیت شناخته می‌شود. 

ادامه مطلب ...

« انوانتر » چیست؟

انوانتر

در روند ترخیص کالا صاحب آن یا نماینده قانونی او حق دارد قبل از تسلیم اظهارنامه، طبق تقاضای کتبی و ارائه اسناد مالکیت با موافقت گمرک کالای خود را ببیند و سپس بسته‌ها را وزن و باز کند و محتویات آن را ببیند؛ این کار برای بدست آوردن مشخصات مذکور است. نماینده یا صاحب کالا در عین حال می‌تواند کار نمونه برداری و خشک کردن کالا و تعویض لفاف آن را نیز انجام دهد.

این اقدام باید با حضور و تحت نظارت مستمر ماموران مطلع انجام شود که اداره در ضمن صدور اجازه تعیین می‌کند.

هرگاه بر اثر باز کردن و بستن بسته‌ها به ترتیب فوق خسارتی به محتویات آنها وارد شود، مسئولیت آن متوجه گمرک نیست و بابت آن، خسارت یا تخفیفی در حقوق گمرکی، سود بازرگانی و هزینه‌های گمرکی و عوارض پرداخت نمی‌شود. هرگاه صاحب کالا بخواهد اقدام به بازدید محتویات بسته‌ها، تغییر لفاف یا خشک کردن کالا یا سایر اعمالی که نیازمند تغییر در بسته‌بندی و دست‌خوردگی کالاست انجام دهد، باید مراتب را به صراحت و وضوح و تفکیک، در درخواست خود قید کند. ماموری که برای این کار تعیین می‌شود باید مراقبت کند که غیر از آنچه صاحب کالا درخواست کرده  و با آن موافقت شده اقدام دیگری انجام نگیرد . 

ادامه مطلب ...