شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

نحوه خرید به روش برات اسنادی

خرید به روش برات اسنادی

برات از دیدگاه حقوق تجارت،  به منزله قرارداد نیست بلکه در معاملات بازرگانی به جای پول رد و می‌شود و بر طبق آن صادرکننده برات به واسطه دستور می‌دهد در زمانی مشخص مبلغ معینی را به دارنده برات واریز و یا حواله نماید. در بحث واردات کالا و خرید به شیوه برات اسنادی یک سری شرایط و ضوابط وجود دارد و تنها با رعایت و انجام  آن‌ها استفاده از این روش در معاملات بین‌المللی معتبر خواهد بود‌‌ که در ادامه ابتدا به انواع برات و شرایط صدور آن پرداخته شده، سپس نحوه خرید به این شیوه گفته خواهد شد.

همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

مالیات و عوارض هایی که توسط دولت از کارت‌های بازرگانی دریافت می‌شود؟

مالیات و عوارض

هر فرد واجد شرایط حقیقی یا حقوقی فقط با داشتن کارت بازرگانی می‌تواند اقدام به واردات یا صادرات کالا نماید. کارت بازرگانی مجوزی است که از طرف اتاق بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فرد صادر می‌شود. افراد دارنده کارت بازرگانی مجاز به ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک بوده و همچنین امکان ثبت‌نام و استفاده از علامت‌های تجاری غیرفارسی برای آن‌ها مهیا است. بنابراین از آنجایی که کارت بازرگانی سندی دولتی بوده، به آن مالیات تعلق می‌گیرد که در ادامه به آن می‌پردازیم. همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

انواع کانتینرها از نظر فیزیکی،گنجایش و حمل‌ونقل

کانتینرها

کانتینر (Container) که معادل فارسی آن بارگُنج است، جعبه‌ای فلزی بوده که در آن بار چیده شده تا توسط وسایل نقلیه مانند قطار، کشتی، هواپیما و یا کامیون به مکان مورد نظر برده شود. البته گاهی به کامیون‌های حمل‌کننده آن نیز کانتینر گفته می‌شود. در کل به حمل‌ونقلی که در آن از کانتینر استفاده می‌شود بارگنج‌بری (Containerization) می‌گویند که سامانه‌ای چند گانه (intermodal) جهت حمل‌ونقل کالا است. بدین معنا که در این سامانه تعدادی ایستگاه به نام ایستگاه‌های چندگانه وجود دارد که در آنجا شیوه ترابری تعویض می‌شود. در ادامه با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

نکات بسیار مهم درباره بازرسی کالا

بازرسی کالا

ضرورت وجود شرکت های بازرسی کالا

بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهد تغییرات مهم و اساسی در سیستم صادرات و واردات کشور بوده ایم به طوری که به گفته محمود بهشتیان مشاور عالی رئیس کل گمرک در حالی که میانگین بازرسی از کالاهای ورودی در گمرکات معتبر دنیا سه درصد است، این شاخص در ایران به ۹۹ درصد رسیده است.

امروزه ضرورت وجود شرکت های بازرسی کالا در امر صادرات و واردات و به طور کلی تجارت بین الملل بر کسی پوشیده نیست. همانطور که می دانید یک سری از کالاهای وارداتی نیازمند استاندارد های اجباری هستند به همین منظور مطابق با تعرفه و نظر سازمان استاندارد کشور، بازرسی آنها قبل از ترخیص ضروری است بنابراین خریدار موظف است شرکت بازرسی کننده را معرفی و هزینه را به عهده بگیرد.

همچنان با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

اسناد حمل شامل چه مواردی است؟

اسناد حمل

در دنیای بازرگانی و حمل‌ونقل بین‌المللی یک سری اسناد و مدارک وجود دارد که دربرگیرنده ویژگی‌ها و خصوصیات محموله بوده که به اسناد حمل شهرت دارند. اسناد حمل جز مهم‌ترین مدارک در خریدوفروش خارجی به حساب آمده و در واقع این اوراق به منزله هویت و شناسنامه کالا هستند.

اسناد حمل برای خریدار کالا از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ زیرا وی پس از انجام تعهدات مالی و تسویه حساب با فروشنده یا بانک گشاینده اعتبار فقط از طریق ارائه اصل این اسناد می‌تواند به انجام امور مربوط به تشریفات گمرکی و ترخیص کالا مبادرت ورزد. 

ادامه مطلب ...