شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

واردات کالا از دبی

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد امارات متحده عربی به عنوان بیست و پنجمین صادر کننده ی بزرگ جهان است. طبق شاخص پیچیدگی اقتصادی (ECI) امارات متحده عربی نیز یکی از پیچیده ترین اقتصادهای جهان را تشکیل می دهد. دولت امارات متحده عربی بر اساس یک برنامه اقتصادی بسیار قوی، موفق به جذب تعداد قابل توجهی از کارآفرینان خارجی شده است که به دنبال فرصت های توسعه و گسترش در خاورمیانه هستند. نفت در قالب های مختلف، بیشترین میزان صادرات در امارات را به خود اختصاص داده است و بر اساس گزارش های اخیر، نفت خام و تصفیه شده به اقتصاد ۱۰۰ میلیارد دلار در سال رسیده است. همچنین صادرات محصولات مبتنی بر نفت بیش از ۶۰ درصد کل صادرات کشور را تشکیل می دهد. با این حال، دبی و دیگر شهرهای امارات متحده عربی با موفقیت صادرات طلا، آلومینیوم و دیگر فلزات را نیز در دست دارند.
امارات متحدۀ عربی سابقه طولانی تجارت با ایران دارد، به خصوص در دبی که در آن یک جامعه تجاری بزرگ ایرانی وجود دارد حجم تجارت بین ایران و دبی تنها به حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال تخمین زده می شود.. دبی بزرگ ترین کشور امارات است که در جنوب کشور ایران و پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. در کمتر از ۴۰ سال، دبی خود را از یک جامعه تجاری محلی تبدیل به یکی از الهام بخش ترین، هیجان انگیز ترین و موفق ترین شهرها در زمینه تجارت و گردشگری در جهان کرده است. همچنین هنوز قوانین، مقررات و انگیزه های سرمایه گذاری به طور مداوم برای تشویق بیشتر سرمایه گذاری های خارجی و صادرات از این کشور ادامه دارد.

واردات کالا از دبی
  
دروازه-ای-درخشان به خلیج-فارس

دروازه ای درخشان به خلیج فارس

دبی با توجه به اندازه و پیچیدگی دو بندرش به نام های بندر رشید و بندر جبل علی،  توانسته است بر بازارهای کالا و صادرات خاورمیانه غالب شود. جبل علی که یکی از مدرن ترین و شلوغ ترین بنادر در جهان است و دارای ۶۳ اسکله می باشد ، یک منطقه آزاد اقتصادی است که بخش مهمی از مناطق اقتصادی جهان به شمار می رود . بندر رشید نیز یکی از شلوغ ترین مناطق منطقه خلیج فارس با ۳۵ اسکله است.
دبی همچنین دارای دو حامل بزرگ هواپیمایی به نام های هواپیمایی امارات و flydubai است. امارات متحده عربی بزرگترین شرکت هواپیمایی عرب با بیش از ۱۲۰ مقصد و ۱۶۰ هواپیما در سال ۲۰۱۲ است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ناوگان خود را تا ۲۸۰ افزایش دهد.  بنابراین دبی تسهیلات زیادی را برای تجارت و صادرات با کشورهای دیگر جهان اختصاص داده است.

مزایای واردات کالا از دبی برای ایرانیان

ترخیص و واردات کالا از دبی به ایران با پرداخت هزینه های حمل و نقل کم و مقرون به صرفه همراه است چرا که دبی در همسایگی کشور ماست و بازرگانان با سرعت و هزینه کم می توانند محموله ی خود را وارد کشور کنند و این منجر به علاقه زیاد بازرگانان ایرانی به تجارت و واردات کالا از دبی شده است. علاوه بر این یکی از دلایل مهم استقبال تجار از خرید در دبی  این است که گمرکات کشور امارات متحده عربی برای ترخیص محموله های وارداتی هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند و این به این معناست که قیمت تمام شده کالا برای آنها همان قیمت خرید کالا از کشور مبدا است و می شود اینگونه نتیجه گرفت که  قیمت کالای خریداری شده از دبی  با  قیمت آن در کشور سازنده یکی است اما به علت نزدیکی دبی به ایران واردات کالا از دبی بسیار مقرون به صرفه تر از واردات آن کالا از کشور سازنده است.

پس با این وجود واردات کالا از دبی منجر به تسهیل روند خرید محصولات کشورهایی می شود که ایران را تحریم کرده اند. در واقع شرکت های ایرانی می توانند محصولات موردنظر خود را ابتدا از کشور مبدا وارد دبی کنند که طبق قوانین امارات برای واردات کالا به این کشور از پرداخت حقوق گمرکی هم معاف هستند؛ پس از ورود محموله به دبی حالا می توانند محموله را از دبی وارد ایران کنند .البته باید دانست که برای صادرات از دبی به ایران ملزم به طی کردن تشریفات واردات کالا از دبی و پرداخت حقوق گمرکی هستند. همچنین برای واردات کالا از دبی، فرد باید ابتدا مبلغی به میزان پنج درصد از ارزش کل کالا را به عنوان حقوق گمرکی به دولت امارات بپردازد اما چنانچه پروسه واردات کالا از دبی با موفقیت انجام شود و کالا از دبی به یک کشور دیگر صادر گردد؛ مبلغ مذکور به صاحب کالا پس داده می شود.

مزایای-واردات-کالا-از-دبی-برای-ایرانیان

واردات ایران از امارات در سال گذشته به رقم هفت میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار رسید که خودرو در صدر جدول واردات از این کشور قرار دارد، اما بر اساس آمار مقدماتی تجارت خارجی ایران در سال ۱۳۹۶، واردات از امارات متحده عربی در این سال با رقم ۸٫۶ میلیارد دلار معادل ۱۸٫۸۸ درصد از سهم کل ارزش واردات کشور را تشکیل می‌دهد که این رقم نسبت به سال قبلش، تا ۳۶ درصد کاهش داشته است. همچنین میزان واردات وزنی از امارات نیز با شش میلیون و ۹۱۴ هزار تن، با اختصاص سهمی مشابه ارز دلاری از کل حجم واردات به خود تا ۱۸ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

تجارتی-سودمند

سپاهان همراه ، برای داشتن تجارتی سودمند، همراه شماست

طبق آنچه گفته شد می توان  نتیجه گرفت  واردات کالا از دبی امتیازات زیادی برای تجار ایرانی به همراه دارد. اگر شما هم در عرصه تجارت فرامرزی فعالیت می کنید و علاقه مند به واردات کالا از دبی شده اید برای دستیابی راحت تر به هدف خود و کسب سود بیشتر از تجارتی موفق، شرکت بازرگانی سپاهان همراه شما را  در این امر یاری  می کند.

اگر قصد دارید به آسانی و با صرف زمان کم  اقدام به تجارت در بازار دبی کنید، فرآیند واردات کالا از دبی را به شرکت بازرگانی سپاهان همراه بسپارید تا ترخیص کاران فعال و با تجربه این شرکت با استفاده از تجربه های خود در این زمینه منجر به کاهش زمان و هزینه  فرآیند واردات کالا از دبی بوسیله انتخاب بهترین شیوه حمل کالا به داخل کشور و بسیاری از فعالیت های سودمند دیگر برای شما بشوند.

شرکت بازرگانی سپاهان همراه با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه واردات، صادرات و ترخیص کالا و با کادری مجرب و حرفه ای، تمامی خدمات واردات کالا از دبی را به واردکنندگان، تجار و بازرگانان ایرانی ارائه می دهد.همانطور که گفته شد موقعیت ویژه دبی در حوزه خلیج فارس آن را به یکی از مهمترین شهرهای تجاری تبدیل کرده است. روزانه کالاهای زیادی وارد گمرک دبی شده و از آن خارج می شوند. انجام صحیح و اصولی ترخیص کالا در سریع ترین زمان ممکن، برای کسانی که اقدام به واردات کالا از دبی می نمایند بسیار ضروری و مهم است.

دفتر دبی بازرگانی سپاهان همراه با شناخت کامل از قوانین تجارت و گمرک دبی، و با بهره گیری از پرسنل متخصص و ترخیص کاران با تجربه، ترخیص کالا از دبی را برای شما در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.