شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

صادرات به چین

صادرات به چین

صادرات به چین

بر خلاف تصوری که بسیاری از عموم دارند، کشور چین علاوه بر این که یکی از بزرگترین صادر کننده های جهان است یکی از بزرگ ترین وارد کننده ها نیز محسوب می شود. به همین دلیل ارسال محموله به این کشور نیز دارای اهمیت زیادی است. به طور کلی ایران به ۵ کشور عمده چین، عراق، امارت، افغانستان و هند عمده صادرات خود را انجام می دهد. که چین درمیان این ۵ کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، میزان صادرات به چین از سمت ایران چیزی حدود ۲۵ درصد اعلام گردیده است. و این کشور مقصد صادرات ۵۲ درصد از کالاهای ایرانی است که چیزی حدود کمتر از ۱۶ درصد از اقلام صادر شده، اقلام غیر نفتی بوده اند. گفتنی است که حجم مبادلات تجاری ایران و چین در این سال بیش از ۳۸ میلیارد دلار بوده است و بر اساس آنچه مسئولان اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام کرده‌اند هدف گذاری مبادلات تجاری با چین در سال ۲۰۱۸، رقمی معادل ۵۰ میلیارد دلار تعریف شده است.  

چرا صادرات به چین؟

شاید یکی از سوال هایی که برای اکثر افراد ایجاد می شود این است که چرا صادرات به چین دارای اهمیت زیادی است. در مبحث تجارت و مارکتینگ یکی از اصلی ترین مواردی که باعث موفقیت شما می شوند این است که بازار هدف خود را به درستی شناسایی کنید و سعی کنید نیاز آن ها را بر طرف نمایید. با توجه به جمعیت زیادی که کشور چین دارد، بر اساس حداقل تعداد خانواری که برای افراد چینی در نظر گرفته شده است، بازار هدف می تواند شامل ۷۰ میلیون نفر باشد که رقم قابل توجهی است. به عنوان مثال اگر از این ۷۰ میلیون نفر هر کدام یک متر مربع فرش ایرانی بخواهند ما باید سالانه چیزی حدود ۷۰ میلیون متر مربع فرش برای صادرات داشته باشیم در حالی که اصلا ایران صادرات به چین در این مقیاس برای فرش را ندارد.

در همه جای جهان مسلمان وجود دارد و کشور چین نیز مستثنی این قضیه نیست. بر اساس آخرین آمار ها تعداد افراد مسلمان که در چین ساکن هستند حدود ۷۰ میلیون نفر است. باز هم این ماجرا باعث افزایش انگیزه جهت افزایش صادرات به این کشور خواهد شد.

 

انواع روش های صادرات به چین :

همان طور که می دانید برای صادرات روش های مختلف زمینی، هوایی و  … دارد. یکی از روش های بسیار سنتی که هنوز هم جایگاه ویژه ای برای خود دارد فروش حضوری است. به این معنا که خود تاجر برای معرفی و فروش محصول خود به چین سفر می کند و خود برای پیدا کردن خریدار تلاش می کند. این روش همیشه نمی تواند برای شما پاسخ گو باشد ولی نمی توان به طور کامل هم آن را ندید گرفت.اما در صورتی که به دنبال روش های جدید و مدرن برای تجارت هستید می توانید از روش های آنلاین استفاده کنید. در این حالت شما تنها باید به جست و جوی سایت های تجارتی معتبر باشید و محصول خود را برای معرفی به سایرین در آن ها قرار دهید.

صادرات به چین

درکشور چین با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایطی که دارد صادرات به این کشور از طریق روش های زیر انجام می شود :

  • تحویل کالا در محل کار Ex Works  EXW
  • تحویل کالا در کنار کشتی Free Along Side Ship  FAS
  • تحویل کالا درمحل مقرر به حمل کننده Free Carrier  FCA
  • تحویل کالا روی عرشه کشتیFree On Board  FOB
  • تحویل کالا درمرز Delivered At Frontier DAF
  • تحویل کالا روی عرشه کشتی در بندر مقصد Delivered Ex Ship DES
  • تحویل کالا روی اسکله در بندر مقصد Delivered Ex Quay  DEQ

بر اساس شیوه ای که خریدار تعیین می کند مسئولیت تحویل کالا یا بر عهده خریدار است و یا بر عهده فروشنده. بنابراین در صورتی که بیمه کالای صادراتی و همچنین محل تحویل آن برای شما دارای اهمیت است حتما در انتخاب روش صادرات کالا به چین دقت کافی را داشته باشید.

 

فهرست کالاهای قابل صدور به چین

ایران برای صادرات به چین دارای ظرفیت های زیادی است اما در میان گزینه های مختلف همان طور که می دانید نفت و فرآورده‌های نفتی مصرف زیادی دارند و از جمله کالایی هستند که به میزان خیلی زیاد به کشور چین صادر می گردند. کامیون‌ها و مواد معدنی، فلزات اساسی و مهم مثل آلومینیوم و روی نیز از دیگر ظرفیت‌های صادراتی به چین است.

– سیمان

– سنگ روی

– سنگ کروم

– هیدراکسید سدیم

– سنگ‌آهن و کنسانتره

– سنگ سرب و کنسانتره

– زغال‌سنگ

– سایر مواد معدنی

– انیدرید فنالیک

– اوره

– پلى کلرو وینیل

– پلى‌اتیلن

– بنزن

– موى نرم (کرک)

– نخ از پشم، پنبه و سایر مواد

– تنباکو

– پوست و چرم از گاو، گوسفند، بز

– گل، سرشاخه تازه و خشک

– دى کلرو اتیلن

– دى اتیلن گلیکول

– اتر دى اتیلیک

– اترهاى مونوبوتیلیک

– آمونیاک مایع

– کرم‌هاى آرایشی

– ترى کلرو اتیلن

– اترهاى سیکلانیک

– اترمونولیک‌هاى اتیلن گلیکول

– آهن و فولاد

– پروفیل

– سنگ‌هاى ساختمانی، مرمر، گرانیت و سایر

– پارچه‌هاى پشمی، کتانى و نایلونى

– پوشاک

– فرش

– آلومینیوم

– روی

– مواد شوینده : صابون، پودر لباسشویی، شامپو، مایع ظرفشویی، سفیدکننده

– خشکبار: زعفران، پسته، کشمش، انجیر خشک، بادام، گردو، فندق، خرما

– فرآورده‌هاى دریایی، ماهی، میگو، خاویار

– سبزیجات خشک و یخ‌زده

– میوه و آب‌میوه و سایر فرآورده‌هاى صنایع غذایى شامل: آب‌ سیب، آب پرتقال، گریپ‌فروت، انگور، گلابى و سایر، آب گوجه‌فرنگی، سس گوجه‌فرنگی، سرکه، نوشابه، آدامس، عسل، آب‌نبات، شکلات تافی، مربا، پیاز و سیر خشک، سبزیجات یخ‌زده نظیر کلم و سایر

– صنایع دستی : فرش‌هاى نفیس، شیشه تزئینی، خصوصاً با طرح‌هاى مدرن، پارچه‌هاى تزئینى رومیزی، نخى و سایر

 

همراهان عزیز در این مقاله به این مسئله پرداخیتم که صادرات به چین دارای اهمیت است و همچنین دلایل اهمیت این موضوع را نیز بیان کردیم. اما لازم به ذکر است اگر شما بخواهید برای ارسال محصول خود به چین به تنهایی عمل کنید باید پیچیدگی های زیادی را پشت سر بگذارید. بنابراین در این شرایط برای این که بتوانید به درستی کار خود را انجام دهید بهتر است که کار خود را به یک شرکت خدماتی بسپارید که در این زمینه سالیان سال تجربه زیادی را کسب کرده است.

شرکت سپاهان همراه با هدف ارائه خدمات تخصصی بازرگانی، حمل و ترخیص کالا با داشتن تجربه ای بیش از ۲۰ سال می تواند کار شما را با استفاده از کارکنان مجرب خود به درستی انجام دهد. بنابراین در صورتی که نیاز به مشاوره بازرگانی دارید می توانید همین الان با ما در ارتباط باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.