شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

شرکت سپاهان همراه

امور حمل و ترخیص کالا از چین و امارات

اینکوترمز (International Commercial Terms) چیست ؟

گمرک خرمشهر

اینکوترمز (International Commercial Terms) چیست ؟

اکثر افرادی که تجربه تجارت بین المللی را دارند اصطلاحات FOB یا CIF را شنیده اند. استانداردهای بین المللی که تفسیری آسان در خصوص خریدخارجی را عنوان می کند.

اغلب طرفین قرارداد از روشهای تجاری مختلف کشور مقابل بی اطلاع هستند. این موضوع می‌تواند موجب سوء تفاهم اختلاف و دعوی حقوقی و اتلاف وقت و پول ناشی از آنها شود. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

اغلب طرفین قرارداد از روشهای تجاری مختلف کشور مقابل بی اطلاع هستند. این موضوع می‌تواند موجب سوء تفاهم اختلاف و دعوی حقوقی و اتلاف وقت و پول ناشی از آنها شود.

استفاده از اصطلاحات تجاری بین‌المللی از قبیل FOB یا CIF در قراردادهای فروش بین‌المللی بسیار رایج است به نحوی که امروزه کمتر قرارداد خرید و فروشی پیدا می‌شود که فاقد ارجاع به این اصطلاحات باشد. اتاق بازرگانی بین‌المللی برای اولین بار عبارات و اصطلاحات مزبور را گردآوری و تحت عنوان «اصطلاحات تجاری بین‌‌المللی (اینکوترمز)» منتشر کرد. از آن به بعد مرتب این اصطلاحات تکمیل و به روز شده است. هرچند برخی پیش بینی می‌کردند که نیازی به اصلاح اینکوترمز ۲۰۰۰ نیست و احتمال انتشار نسخه جدید نمی‌رفت، اتاق بازرگانی بین‌المللی در اواسط سپتامبر ۲۰۱۰ نسخه جدید اینکوترمز را منتشر کرد.
گروه E – نقطه عزیمت درمبدأ .که به موجب آن فروشنده تنها باید کالا را در محل کار خود در اختیار خریدار گذارده وکلیه هزینه های حمل ازدرب کارخانه تا بندروهمچنین کرایه بین المللی برعهده خریدارقرار گیرد.

گروه F – فروشنده قسمت اعظم کرایه را پرداخت نمی کند و بموجب آن مقرر می گردد که فروشنده کالا را به شرکت حمل تعیین شده از طرف خریدار تحویل دهد.

گروه C – فروشنده قسمت اعظم کرایه را پرداخت می کند. بر این اساس فروشنده موظف است قرارداد حمل کالا را بدون قبول مسئولیت منعقد کرده، بدون اینکه خطر از میان رفتن یا آسیب دیدن کالا را بپذیرد .

گروه D – نقطه ورود کالا که به موجب آنها فروشنده هزینه ها و خطرهای متوجه کالا را تا رسیدن به مقصد تقبل می کند.

 

گروه E نقطه عزیمت درمبدأ بوده و تنهاشامل یک مورداست:

EXW مخفف اصطلاح EX Works ، تحویل کالا در محل کار فروشنده است.

گروه F- تحویل کالا به خریدار بدون پرداخت کرایه حمل در مبدأ شامل :

FCA مخفف اصطلاح Free Carrier ،تحویل کالا در محل مقرر به حمل کننده

تعریف : تحویل کالا به حمل کننده در مبدأ ( تحویل کالا داخل کامیون ، ریل و هواپیما) . با توجه به اینکه محل تحویل کشور خریدار باشد ، بارگیری با خریدار است و نقطه ریسک می‌باشد. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل و بیمه با خریدار (نه الزاما).

FAS مخفف اصطلاح Free Alongside Ship به معنای تحویل کالا در کنار کشتی است.

تعریف : تحویل کالا در کنار کشتی در مبدأ. محل خاتمه ریسک فروشنده کنار کشتی در بندر است. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل و بیمه و بازرسی با خریدار است.

FOB مخفف اصطلاح Free On Board ، تحویل کالا روی عرشه کشتی

تعریف : تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدأ. فروشنده وقتی کالا را از روی نرده کشتی عبور داد ریسک خود را خاتمه داده‌است. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل از بندر تحویل و بیمه و بازرسی با خریدار است.

گروه C :تحویل کالا در مبدأ به خریداربا پرداخت کرایه حمل شامل :

CFR مخفف اصطلاح Cost and Freight به معنای قیمت کالا و کرایه تا بندر مقصد

تعریف : ارزش و کرایه حمل تا مقصد . c&f سابق است ولی مخصوص حمل دریایی .
کالا وقتی از روی نرده کشتی عبور می‌کند (بارگیری می‌شود) مسئولیت فروشنده خاتمه میابد .هزینه بیمه با خریدار است .هزینه حمل با فروشنده‌است .عقد قرارداد بیمه با خریدار است .و عقد قرارداد حمل با فروشنده .

CIF مخفف Cost, Insurance and Freight بمعنای قیمت کالا، بیمه و کرایه تا بندر است

تعریف : ارزش ، بیمه و کرایه حمل تا مقصد. مخصوص حمل دریایی می‌باشد. کالا وقتی از روی نرده کشتی بارگیری می‌شود مسئولیت فروشنده خاتمه میابد. هزینه حمل و بیمه با فروشنده‌است. عقد قرارداد حمل و بیمه با فروشنده‌است.

CPT مخفف Carriage Paid To به معنای پرداخت، کرایه حمل کالا تا مقصد است

تعریف : تحویل با پرداخت کرایه حمل تا مقصد. حمل مرکب ولی بیشتر برای طرق زمینی یا هوایی استفاده می‌شود. ریسک و مسئولیت فروشنده زمانی که کالا را تحویل اولین حمل کننده می‌دهد خاتمه میابد. هزینه حمل با فروشنده تا نقطه معین طبق قرارداد. هزینه بیمه خریدار. عقد قرارداد بازرسی با خریدار است.

CIP مخففCarriage and Insurance Paid to بمعنای پرداخت، کرایه حمل و بیمه کالا تا مقصداست

تعریف : تحویل با پرداخت کرایه حمل و بیمه تا مقصد. روش حمل مرکب می‌باشد. ریسک و مسئولیت فروشنده زمانی که کالا را به نقطه توافق شده می‌رساند خاتمه میابد. هزینه بیمه و حمل با فروشنده‌است. عقد قرارداد بیمه و حمل با فروشنده‌است. عقد قرارداد بازرسی با خریدار است.

اینکوترمز

گروه D – نقطه ورود کالا
DAF مخفف اصطلاح Delivered At Frontier، به معنای تحویل کالا در مرزتوافق شده است.
« تحویل در مرز » به معنای آن است که وظیفه ی فروشنده در مورد تحویل کالا هنگامی به پایان می رسد که کالا را برای صدور ترخیص کند و در نقطه و محل تعیین شده در مرز، اما قبل از مرز گمرکی کشور همجوار، در اختیار بگذارد. اصطلاح « مرز» را می توان برای هر مرزی از جمله مرز کشور محل صدور به کار برد. بنابراین اهمیت حیاتی دارد که مرز مورد نظر همواره با ذکر نقطه و محل، دقیقاً در اصطلاح تعریف شود. این اصطلاح عمدتاً در حمل نوع راه آهن یا جاده ای استفاده می شود، ولی برای هر نوع حملی می توان آن را به کار برد.

DES مخفف اصطلاح Delivered Ex Ship ، به معنای تحویل کالا روی عرشه کشتی در بندر مقصد است.

به این معنا است که وظیفه ی فروشنده در مورد تحویل هنگامی به پایان می رسد که کالا را قبل از ترخیص برای ورود، در بندر در مقصد تعیین شده، روی عرشه کشتی در اختیار خریدار قرار دهد. فروشنده باید کلیه ی هزینه ها و خطرات ناشی از آوردن کالا به بندر مقصد تعیین شده را تقبل کند. این اصطلاح را فقط برای حمل دریائی یا آبراه داخلی می توان به کار برد( اینکوترمز).

DEQ مخفف اصطلاح Delivered Ex Quay ، به معنای تحویل کالا روی اسکله در بندر مقصداست.

به این معنا که وظیفه ی فروشنده در مورد تحویل کالا هنگامی به پایان می رسد که کالا را پس از ترخیص برای ورود در اسکله ( بارانداز) بندر مقصد تعیین شده، در اختیار خریدار قرار می دهد. فروشنده باید کلیه مسئولیت ها و هزینه ها شامل عوارض، مالیات و سایر مخارج تحویل کالا را در این محل تقبل کند. این اصطلاح فقط برای حمل دریائی یا آبراه داخلی می توان به کار برد ( اینکوترمز).

DDU مخفف اصطلاح Delivered Duty Unpaid ، به معنای تحویل در مقصد بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی است.

DDP مخفف اصطلاح Delivered Duty Paid ، تحویل در مقصد با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی است.

ادامه مطلب ...

حبس تجارت در بوروکراسی

بوروکراسی

در مقایسه موانع تعرفه ای در ایران و گمرکات جهان مشخص شد

حبس تجارت در بوروکراسی

به گزارش روابط عمومی سپاهان همراه به نقل از دنیای اقتصاد، مقایسه روند اخذ مجوزها در ایران با چهار کشور موفق دنیا، نشان‌ از حبس تجارت کشور در بوروکراسی اداری دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای هند، سنگاپور، کره جنوبی و استرالیا در راستای تسهیل روند تجارت در صدور مجوز واردات و صادرات به فعالان اقتصادی گام‌های اصلاحی مهمی برداشته‌اند. این در حالی است که در فرآیند تجاری ایران، علاوه بر گمرک، ۲۲ سازمان اقدام به سیاست‌گذاری، دخالت و نظارت می‌کنند. آثار گسترده بودن سازمان‌های مجوزدهنده در ایران را می‌توان در افزایش هزینه‌ها، طولانی شدن زمان بررسی اسناد و ترخیص کالا دید. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...

ترامپ بهترین اتفاق ممکن برای چین در طولانی مدت است

ترامپ

واشنگتن پست در مقاله ای تحلیل کرد؛

ترامپ بهترین اتفاق ممکن برای چین در طولانی مدت است

مواضع تند و تیز دونالد ترامپ بیش از هر کشور دیگری این روزها چین و مکزیک را نشانه گرفته است. فرید زکریا، طی مقاله ای چین را برنده بزرگ سیاستهای ضدجهانی شدن ترامپ معرفی می‌کند.

فرید زکریا طی مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت:

شاید هیچ رییس جمهور دیگری را سراغ نداشته باشیم که مانند دونالد ترامپ به صورتی مداوم به کشوری دیگر (در اینجا کشور چین منظورمان است) اینچنین حمله لفظی کرده باشد.
ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی اش بارها از تجاوز چین به ایالات متحده آمریکا و اینکه این کشور با کاهش تصنعی ارزش پول خود در مقابل دلار آمریکا، سبب مغلوب شدن آمریکا در جنگی تجاری شده است، سخن گفت. از زمانی که وی انتخاب شده است بارها از رهبر تایوان سخن گفته و به سیاست های جنگ طلبانه خود به سمت پکن ادامه داده است.
آنچه واقعیت ها و استراتژی های چین به مانشان می دهد اینست که هیچ کشوری بجز چین از این سیاستهای حمایت گرایانه و ضد جهانی شدن ترامپ بهره نخواهد برد و فرصتی بسیار بزرگ نصیب چینی ها برای تسلط بر تجارت جهانی ایجاد شده است. چرا؟ 

ادامه مطلب ...

چرا برای برندسازی خودمان را به دردسر بیندازیم؟

برندسازی

چرا برای برندسازی خودمان را به دردسر بیندازیم؟

وقتی این سوال را از فردی که هنوز مطمئن نیست برندی لازم دارد یا نه می‌پرسید، اگر از این واقعیت که برند کلید رشد و موفقیت در بلندمدت است بی‌خبر باشد، نمی‌تواند به سوال شما پاسخ دهد.با ایجاد یک برند، شما چشم‌انداز قوی و شفافی از آنچه می‌خواهید تعیین می‌کنید. بدون برند در دسته‌ای که محصولات عام نامیده می‌شوند، محصولاتی که بسیار معمولی و همه شبیه به هم هستند، محو می‌شوید. بین محصولات مشابه و متعدد، برندسازی محصول شما را متمایز می‌کند و راه را برای آگاهی، تمایز، انتخاب و سوددهی هموار می‌سازد.اگر فکر می‌کنید که حتی در یک مورد محصول یا خدمات شما تفاوت و مزیت برتر مقبولی نسبت به دیگر محصولات دارد، حداقل یک دلیل برای برندسازی یافته‌اید. در ادامه چند دلیل دیگر برای برندسازی ارائه خواهیم کرد. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا ، واردات کالا از چین ، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید. 

ادامه مطلب ...

صادرات به چین

صادرات به چین

صادرات به چین

بر خلاف تصوری که بسیاری از عموم دارند، کشور چین علاوه بر این که یکی از بزرگترین صادر کننده های جهان است یکی از بزرگ ترین وارد کننده ها نیز محسوب می شود. به همین دلیل ارسال محموله به این کشور نیز دارای اهمیت زیادی است. به طور کلی ایران به ۵ کشور عمده چین، عراق، امارت، افغانستان و هند عمده صادرات خود را انجام می دهد. که چین درمیان این ۵ کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، میزان صادرات به چین از سمت ایران چیزی حدود ۲۵ درصد اعلام گردیده است. و این کشور مقصد صادرات ۵۲ درصد از کالاهای ایرانی است که چیزی حدود کمتر از ۱۶ درصد از اقلام صادر شده، اقلام غیر نفتی بوده اند. گفتنی است که حجم مبادلات تجاری ایران و چین در این سال بیش از ۳۸ میلیارد دلار بوده است و بر اساس آنچه مسئولان اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام کرده‌اند هدف گذاری مبادلات تجاری با چین در سال ۲۰۱۸، رقمی معادل ۵۰ میلیارد دلار تعریف شده است. 

ادامه مطلب ...